خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خبرداد:

اختصاص سهمیه شهرستانی جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۴

در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، اختصاص سهمیه شهرستانی جذب دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان به جای سهمیه استانی انجام شود.

مهم‌ترین زیرساخت‌های تحول بنیادین، آموزش ضمن خدمت معلمان، هوشمند سازی مدارس، ایجاد فضاهای آموزشی و پرورشی، آموزش مدیران و همراهی خانواده‌ها با دستگاه تعلیم و تربیت است که زمینه سازی‌های لازم باید صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدعلی امیری در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان عباس آباد با تقدیر از زحمات مدیران مدارس، گفت: براساس گزارش‌های رسیده، آموزش و پرورش عباس آباد، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و این دستاورد‌ها به جهت وجود فضای صمیمی است که در این مدیریت اثر گذار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: مهم‌ترین زیرساخت‌های تحول بنیادین، آموزش ضمن خدمت معلمان، هوشمند سازی مدارس، ایجاد فضاهای آموزشی و پرورشی، آموزش مدیران و همراهی خانواده‌ها با دستگاه تعلیم و تربیت است که زمینه سازی‌های لازم باید صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه با همه امکانات و نیروی انسانی و تدوین کتاب‌های درسی، صرفاً برای دادن مدرک دیپلم و قبولی در کنکور نیست، اظهار داشت: مدرسه جایگاهی برای تربیت همهٔ ابعاد وجودی انسان می‌باشد و اگر تنها به کنکور بیاندیشد ظلم به جامعه است.

امیری با انتقاد از افرادی که دارای دانش تعلیم و تربیتی نیست، اما در حوزه آموزش و پرورش اظهار نظر می‌کنند، گفت: تفکر معلم است که موجب تعهد وی در ایفای نقش معلمی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بیان مولفه‌های مدرسه موفق، تاکید کرد: مدرسه‌ای موفق است که مدیر آن محبت را چاشنی کار خود قرار داده و مدرسه را با نشاط و دارای روابط انسانی مطلوب اداره نماید.

وی با اشاره به اینکه اساس تربیت دانش آموزان در تدوین آیین نامه‌های انضباطی نیست، تصریح کرد: محبت، اکسیر تعلیم و تربیت است.

امیری در خصوص تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش مازندران، گفت: با حضور ۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان استان، در طی سال‌های آینده کمبود نیروی انسانی برطرف خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان فرصت بسیار خوبی برای آموزش و پرورش است، پیشنهاد کرد: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، اختصاص سهمیه شهرستانی جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان به جای سهمیه استانی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز