خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس:

۳۷۵ واحد دامی از جنگل‌های چالوس خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۶۶

در نیمه نخست امسال ۳۷۵ واحد دامی از جنگل‌های حوزه منابع طبیعی این شهرستان خارج و این عرصه‌ها آماده احیاء گردیدند.

ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: در نیمه نخست امسال ۳۷۵ واحد دامی از جنگل‌های حوزه منابع طبیعی این شهرستان خارج و این عرصه‌ها آماده احیاء شد.

به گزارش " ایلنا " از چالوس، " مهرداد خزایی پول " اظهار داشت: برای خروج این تعداد واحد دامی و در قالب پرداخت حقوق مابه ازاء، ۴ هزار و ۳۹۸ متر مربع زمین به دامداران اعطاء شد.

وی اظهار داشت: دامداران پس از دریافت زمین، حق بازگشت به جنگل را ندارند و دامسرای آنان نیز تخریب می‌شود.

" خزایی‌پول " با اشاره به اینکه جایگاه اصلی دام در مرتع است؛ نه جنگل، تأکید کرد: ادارات منابع طبیعی در چارچوب وظایف خود از دامداران مجاز که در مراتع مشغول فعالیت هستند، حمایت می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در مورد نوع حمایت‌های مذکور، ابراز داشت: تحویل ۱۰ دستگاه آبشخور و ۸۰۰ متر لوله پلی‌اتیلنی و تمدید ۷۴ فقره پروانه چرا از جمله اقدامات صورت گرفته در شش ماه نخست امسال بوده است.

وی متذکر شد: کارکنان و مأموران منابع طبیعی با تشکیل جلسات آموزشی و توجیهی برای دامداران، آنان را با مقررات مربوطه آشنا کرده و با تشکیل گروه‌های نظارتی ثابت و سیار، با اعمال مدیریت چرا و کنترل پروانه چرا، جلو تخلفات احتمالی را می‌گیرند.

" خزایی‌پول " با اشاره به اینکه حق تعلیف دام در هر مرتع متعلق به دامداری است که مجوز لازم را داشته باشد، عنوان کرد: در این بخش باید از ورود دامداران غیرمجاز جلوگیری شود که در این مدت از ورود ۱۰۰ گله بدون مجوز به مراتع شهرستان چالوس جلوگیری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز