خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتاق اکو ایران مطرح کرد؛

روابط تجاری ایران و قزاقستان در نقطه مثبت قرار ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۴

متاسفانه به دلیل قوانین موجود در دو کشور ونبود بستر در نقطه مثبتی در این روابط تجاری نیستیم.

احمد اصغری، نائب رئیس اتاق اکو ایران در نشست مشترک هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری جمهوری قزاقستان با مدیران دستگاه‌ها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران گفت: در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵ میلیارد دلار صادرات به کشورهای اکو و به ویژه به کشور قزاقستان داشتیم ۳ میلیارد دلار هم حجم واردات از کشورهای عضو اکو بوده است.

به گزارش ایلنا، اصغری افزود: دولت یازدهم، دولت تدبیر امید و همچنین تیم اجرایی و اقتصادی استاندار مازندران تلاش دارد بستر صادرات و اقتصاد را بر مبنای واقعیت‌ها پیگیری شود.

وی تصریح نمود: در دیداری که از شهر ساحلی اکتائو که همجوار با بندر امیرآباد ساری است، داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سلایق مردم قزاقستان و ذائقه آنان با محصولات مازندران سازگاری زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل قوانین موجود در دو کشور ونبود بستر در نقطه مثبتی در این روابط تجاری نیستیم.

عضو اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی مازندران این نشست را فرصتی برای دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: تقاضا داریم از فرصت به وجود آمده ‌‌نهایت استفاده شود چرا که تولیدات تجار و بازرگانان ما از کیفیت بالایی برخودارند.

وی با بیان اینکه نشستی باید خروجی و دستاوردی داشته باشد، افزود: تلاش شود این نشست منجر به ایجاد تفاهم نامه اقتصادی و عقد قرار داد فی مابین دو کشور شود.

نائب رئیس اتاق اکو ایران باادامه داد: تجار ایرانی هم اکنون در حال فعالیت تجاری با اکتائو قزاقستان هستند و تیم اقتصادی مازندران تلاش دارد روابط تجاری مناسبی برقرار شود.

اصغری عنوان داشت: اتاق اکو جمهوری اسلامی ایران ‌‌نهایت تلاش را جهت همکاری و برقراری تجارت بین دو کشور انجام می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور قزاقستان جزو ۱۰ کشور عضو اکو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز