خبرگزاری کار ایران

با آغاز کنگره ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید مازندران / ۲

پخش پیام تصویری مقام معظم رهبری در اجلاسیه ۱۰ هزار شهید مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۵

برگزاری این کنگره‌ها نباید صرف تعیین یک عنوان باشد باید با عمق فرصت و وقت‌گذاری و با بهره‌گیری از هنر و روح تحقیق انجام شود تا ماندگار و اثرگذار باشد.

پیام تصویری مقام معظم رهبری در اجلاسیه ۱۰ هزار شهید مازندرانی به صورت صوتی و تصویری پخش شد.

به گزارش ایلنا، از شهرستان ساری در راستای اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندرانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان مازندران در آذرماه سال‌جاری صورت گرفت به صورت پیام صوتی و تصویری پخش شد.

متن این پیام به این شرح است.

بسم‌الله الرحمان الرحیم.

از ته دل که به صورت مشترک برای برگزاری این کنگره همت گماشتید، برای کسانی که سرآمدان مردم و روزگار ما محسوب می‌شوید، خود این کار بسیار با ارزش است احیا نام آن‌ها، تحقیق در مورد کار آن‌ها و تولید آثار مکتوب، تصویری، صوتی و امثال آن از اقدامات جهاد آن‌ها بسیار ارزشمند است.

فرصتی است که از کارهای که در این گردهمایی خوب است باید توجه عمیق شود.

برگزاری این کنگره‌ها نباید صرف تعیین یک عنوان باشد باید با عمق فرصت و وقت‌گذاری و با بهره‌گیری از هنر و روح تحقیق انجام شود تا ماندگار و اثرگذار باشد.

کار با ارزشی است که البته من اطلاع دارم که مازندرانی‌ها تا الان گردهمایی‌ها زیادی به صورت خودجوش انجام دادند که مساله دفاع مقدس آزمون بزرگی برای بروز استعدادهای مناطق کشور، استعداد اشخاص، موضوع مهمی که به آن توجه نمی‌شود.

دفاع مقدس وسیله‌ای شد تا استعدادهای مکنون مورد مشاهده قرار گیرد و در در سپاه جوانانی وارد جنگ شدند که ظرف ۱.۵ تا ۲ سال تبدیل به استراتژیست نظامی می‌شود و در حالات سرداران مشاهده می‌کنید که شهید حسن باقری یک طرح جنگی است و هر کس منکر باشد یک طراح یک جنگ کسی است که در سال ۶۱ کی وارد جنگ شدند و این مسئله از یک سرباز صفر این جوان در ظرف دو سال این حرکت را کرد که خیلی مهم است.

یا فرض کنید سردار جنگی از شهدا و این سردارانی که زنده‌ هم زیاد هستند، زیاد است، از شهدا و رفتگان، شهید باکری، شهید باکری از آغاز جنگ یک جوان دانشجو است که تازه فارغ‌التحصیل شده و چند مدتی در پادگان‌ها بود و در مهرماه سال ۶۹ در عملیات بیت‌المقدس یک جوان نظامی است یک لشگر را هدایت کند و این عجیب نیست، این معجزه انقلاب است.

این مطالب از بس روشن است مورد غفلت قرار گرفته است و یک جوان ۲۵،۳۰ ساله در اوج توانمندی‌های یک جوان، این خیلی مهم است و دلیل مهارت و عظمت کار این‌ها این است که نخبگان نظامی و ارتش در طراحی عملیات‌ها تبادل نظر می‌کردند و همه تصدیق می‌کردند.

کار این افراد و فکر این‌ها دلیل روشن‌تر اینکه یک ارتش مجهز پشتیبانی شده را در یک عملیات‌های فوق‌العاده عجیب شکست می‌دهند.

در عملیات بیت‌المقدس دو تا سه لشگر مجهز احساس کنند در محاصره قرار گرفتند از شرق، شمال، غرب اهمیت و صحت این استعداد برجسته موجب شد که لشگر مجهز و نیروهای کارکشته و افسران برجسته در سطح جهانی کمک می‌شد و تاکتیک تعلیم داده می‌شد و دلیل این است که کار در اینجا داری اهمیت است.

در همین مازندران در جنگ امتحان بسیار خوبی داد بیش از ۱۰ هزار شهید داده است که این تعداد شهید، چقدر ماندن و رفتند که بیش از ۱۰ هزار نفر شهید شدند، شهدای بی‌نام و نشان و نامدار زیادی دارند، لشگر ۲۵ کربلا و چند یگان ویژه داشتند و از قبل گفتم که از جمله این‌ها کار بزرگی را در جنگ انجام دادند و از خودگذشتگی کردند، ایستادگی کردند توانستند فعالیت برجسته و بزرگی را انجام دهند در غیر دفاع مقدس و در داستان امل یک حرکت مردمی عجبی انجام دادند که امام در وصیت‌نامه به ان اشاره کردند.

سوابق مردم مازندران زیاد است و از دوران قدیم منطقه طبرستان و پشت این جبال سربه فلک کشیده لشگریان فاتح نمی‌توانستند عبور کنند، خاندان پیامبر در مدینه و کوفه با زن و بچه‌ها و خودشان را رساندن به منطقه مردم مازندران از وقتی مسلمان شدند، شیعه بودند.

مردم مازندران در سازندگی سوسنگرد کار بزرگ و برجسته‌ای را انجام دادند و مردم مازندران مردم برجسته‌ای هستند و هم از لحاظ اخلاقی، عقیدتی در آن استان کار کردند برای این مردم ایمان خود را حفظ کردند و در این دوران سخت ایستادگی کردند و امیدواریم خداوند این تلاش‌ها را قبول کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز