خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی:

حفظ محیط زیست، اولویت اصلی اجرای طرح‌های عمرانی بهشهر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۸

صیانت و حراست از جنگل های شمال به عنوان یکی از ماندگارترین آثار طبیعی جهان، دغدغه اصلی و جدی مسوولان منطقه است.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حفظ محیط زیست و ضرورت انتقال آن به نسل آینده، اولویت اصلی اجرای طرح‌های عمرانی در بهشهر است.

به گزارش ایلنا از بهشهر، ‌احمدعلی مقیمی در جلسه کمیته تخصصی احداثتله کابین بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: صیانت و حراست از جنگل‌های شمال به عنوان یکی از ماندگار‌ترین آثار طبیعی جهان، دغدغه اصلی و جدی مسوولان منطقه است.

وی بیان کرد: سازه‌های مورد نظر سرمایه گذاران در این منطقه، از نوع سازه سازگار با محیط زیست است که هیچ آسیبی به بافت طبیعی و درختان مسیر تله کابین وارد نخواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلاش کنیم با اخذ مجوزهای لازم، عملیات احداثفاز اول این طرح بزرگ گردشگری، در دهه فجر امسال آغاز شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح بزرگ به طول ۲ و نیم کیلومتر با گذر از جنگل‌های منطقه احداثشده و سرمایه گذار قول داده که اگر مانعی بر سر اجرای پروژه ایجاد نگردد، فاز اول آن تا ۱۸ ماه پس از آغاز عملیات به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مقیمی همچنین بر اجرای طرح‌های دیگر اقتصادی و فرهنگی در کنار این پروژه تاکید کرد و گفت: ایجاد هتل، واحدهای اقتصادی و تجاری و همچنین نمایشگاه‌های فرهنگی و می‌راٍثچند هزار ساله تاریخی این شهر نیز در کنار این پروژه به اجرا در خواهند آمد.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های مربوط به توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی منطقه و استفاده مطلوب از سرمایه بخش خصوصی، زمینه ایجاد تحول اقتصادی در شهرستان و بازگشت رونق به زندگی مردم را فراهم می‌کند.

«محمدتقی نورزاد» اظهار کرد: منطقه گردشگری عباس آباد که مورد نظر سرمایه گذاران برایراحداثتله کابین است، به عنوان یکی از باغ‌های ارزشمند ایران به ثبت یونسکو رسیده و باید استفاده صحیح و مطلوب از این توانمدنی صورت گیرد.

وی بیان کرد: ساخت تله کابین که مورد نظر سرمایه گذاران است با توجه به زیبایی‌های طبیعی فراوان و چشم اندازهای مطلوب، خواهد توانست زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگر را به این شهر فراهم کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر نیز در این جلسه گفت: بازگشایی عمارت صفی آباد که در حال حاضر در اختیار نیروهای نظامی قرار دارد، آرزوی دیرینه مردم بهشهر و یکی از راه جذب بیشتر گردشگر به این شهر است.

آیت الله «‌سیدصابر جباری» اظهار کرد: صفی آباد در حال حاضر دارای دو بخش گردشگری و نظامی است که باید برای استفاده مردم از آن مکان، میان این دو بخش حایلی ایجاد شود.

وی بیان کرد: نمی‌توان به دلیل حضور نیروهای نظامی، مردم را از نعمت دیدن این منطقه زیبای تاریخی و طبیعی که بر فراز بهشهر قرار دارد محروم کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: در سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای باز کردن این عمارت تاریخی و زمینه سازی برای حضور مردم در آن مکان انجام شد اما به دلایل نامعلوم این طرح متوقف شد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های خدادادی و موجود در منطقه استفاده مطلوب کرد که در صورت تحقق آن، بخش زیادی از مشکلات مربوط به اشتغال برطرف خواهد شد.

امام جمعه بهشهر گفت: دسترسی مردم بهشهر به دریا، از دیگر طرح‌هایی است که لازم است برای بهره‌مندی مردم از مواهب طبیعی مورد تاکید و نظر مسوولان قرار بگیرد.

وی افزود: اولویت اصلی در اجرای همه این طرح‌ها، حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده است که با توجه به فرهنگ بالای مردم منطقه، نگران حضور مردم در این مکان‌ها و تخریب آن توسط مردم نیستیم.

عمارت صفی آباد از بناهای متعلق به دوران صفویه است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازدید از آن برای مردم امکان پذیر بود اما به دلیل مجاورت با یک منطقه نظامی پس از مدتی کوتاه، دیگر حضور مردم در آن امکان پذیر نشد.

در ادامه معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برخورداری همزمان از تاریخ طبیعی و فرهنگی، ویژگی منحصر به فرد بهشهر در مقایسه با دیگر مناطق مازندران است که باید از این ظرفیت مناسب برای جذب گردشگر استفاده کرد.

«‌علی اوسط منتظری» ‌اظهار کرد: جنگل‌های هیرکانی که دارای قدمت طولانی و چند میلیون ساله است به همراه تاریخ فرهنگی شامل بناهای مربوط به دوره‌های گوناگون تاریخی در بهشهر، این منطقه از مازندران را در مقایسه با دیگر مناطق، منحصر به فرد و قابل توجه کرده است.

وی بیان کرد: شهرهای غرب مازندران با بهره‌مندی از مواهب طبیعی، به مناطقی مناسب برای حضور گردشگران تبدیل شده‌اند که اگر نگاه توسعه گردشگری در شرق مازندران و به خصوص بهشهر ایجاد شود، به دلیل قابلیت‌های فراوان، رونق بیشتری در انتظار این منطقه خواهد بود.

معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور افزود: باید از همه مواهب و نعمت‌های خدادادی به درستی استفاده کرد و آن را به نسل آینده انتقال داد.

منتظری به طرح احداثتله کابین در بهشهر اشاره کرد و گفت: کار‌شناسان سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، در حال بررسی جوانب اجرای آن هستند تا هر گونه مشکلی که در مسیر اجرای آن قرار دارد را بررسی و به مراجع مربوطه برای برطرف شدن اعلام کنند.

وی افزود: پارک جنگلی عباس آباد به عنوان یکی از ۹ پارک ایرانی در فهرست میراثجهانی یونسکو ثبت شد که نشان دهنده اهمیت فراوان و جهانی آن است.

معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: پارک داری در ایران، دارای قدمتی سه هزار ساله است اما در شرایط فعلی، از پارک داری نوین دنیا عقب مانده‌ایم و باید این عقب ماندگی را با نگاه علمی‌تر و تخصصی به این مقوله جبران کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز