خبرگزاری کار ایران

مسئول هیئت ورزشی کارگران مازندران در گفتگو با ایلنا:

افول ورزش کارگران در چند سال گذشته مشهود بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۸

طی چند سال گذشته در ورزش کارگران نه خبری از ورزش کارگری و همگانی بود و نه خبری از ورزش قهرمانی و این رفتار نوعی بی تفاوتی به جمع خانواده کارگران بود و این روند و شرایط بدون شک در فرآیند اقتصاد و کار ایران تاثیر منفی بر جای گذاشته است.

مسئول هیئت ورزشی کارگران مازندران گفت: ورزش کارگران چند سالی است که دوران نزول و افت خود را سپری می‌کند و امیدواریم در دوره جدید مدیریت وزارت کار این پدیده سازنده اجتماعی بار دیگر در جامعه کارگری احیا شود.

علی دزایی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی ورزشی در بین کارگران با افزایش سلامت روانی افراد، ایجاد روحیه نشاط، همگرایی و تعاملات گروهی باید صورت گیرد و این امر در افزایش کارآیی و بهره‌وری سهم زیادی دارد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت سابق نسبت به ورزش کارگری گفت: طی چند سال گذشته در ورزش کارگران نه خبری از ورزش کارگری و همگانی بود و نه خبری از ورزش قهرمانی و این رفتار نوعی بی‌تفاوتی به جمع خانواده کارگران بود و این روند و شرایط بدون شک در فرآیند اقتصاد و کار ایران تاثیر منفی بر جای گذاشته است.

مسئول هیئت ورزشی کارگران مازندران افزود: اوج شکوفایی ورزش کارگران در‌‌ همان دورانی بود که ماده ۱۵۴ قانون کار در سال ۷۲ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و با تکیه بر این ماده قانونی بیش از ۱۵۰ ورزشگاه کارگری در سراسر کشور احداثشد و مجموعه‌های تفریحی و زیارتی زیادی در شمال و شهرهای زیارتی برای کارگران و خانواده‌های آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دزایی‌پور ضمن قدردانی از علی بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه افزایش فضاهای ورزشی کارگران و نیز فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی ورزشی اظهار کرد: طی چند سال گذشته ورزش کارگری استان و کشور با رکود، سکون و بی‌حرکتی همراه بوده و عجیب اینکه سکوت خود مسئولین تربیت‌بدنی کارگران بیش از سکون ورزش کارگری در این سال‌ها قابل لمس و مشاهده بود.

مسئول هیئت ورزشی کارگران مازندران تصریح کرد: در هر حال اصل اول در ورزش کارگری حفظ شور و نشاط بین کارگران و ایجاد سلامتی بین همه آن‌ها به منظور سلامت و صیانت از کار و کارگری و افزایش بهره‌وری مورد نظر است و در قانون کار نیز ورزش همگانی و ورزشی که به سلامت جامعه کارگری کمک کند تاکید زیادی شده است.

وی ادامه داد: با پیشرو بودن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر می‌توان با برگزاری مسابقات ورزشی میان واحدهای کارگری و انتقال روحیه ورزشی از میادین ورزشی به محیط‌های کار و تولید برای بالا بردن سرعت تولید محصولات صنعتی و اقتصادی استفاده کرد.

مسئول هیئت ورزشی کارگران مازندران با اشاره به اثرات مثبت و مطلوب ورزش کارگران تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی ورزشی در ارضای نیازمندی‌های روحی و جسمی افراد به خصوص کارگران اهمیت بسیاری دارد و خیلی از ضعف‌ها و کمبودهای جسمانی و روانی را رفع می‌کند ضمن آنکه حس ابتکار و اعتماد به نفس را در کارگران تقویت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز