خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری در گفتگو با ایلنا:

رشد تشکلات کارگری و کارفرمایی موجب تقویت اصل سه جانبه‌گرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۵۳

یکی از مشکلات پیش رو جامعه کار و تولید کندی و عدم نظارت بازرسان کار به شرایط کار واحدهای کارگری بخصوص مقررات پوششی مربوط به کارهای سخت و زیان‌آور است.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری گفت: رشد و شکل گیری تشکلات کارگری و کارفرمایی موجب تقویت اصل سه جانبه گرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ناصر وفایی‌نژاد در گفتگو با ایلنا با ابراز خرسندی از روند رو به رشد شکل گیری تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان ابراز داشت: با حضور علی بابایی کارنامی به سمت مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی که خود از کارگران خوشنام استان است ما شاهد اعتدال در برقراری اصل سه جانبه گرایی در مازندران پس از مدت‌ها هستیم.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار مازندران تصریح کرد: یکی از مشکلات پیش رو جامعه کار و تولید کندی و عدم نظارت بازرسان کار به شرایط کار واحد‌های کارگری به‌خصوص مقررات پوششی مربوط به کارهای سخت و زیان آور است.

وفایی‌نژاد افزود: اشتغال زنان، کار نوجوانان، دستمزد، مدت معلوم کار و رفاه کارگران از جمله موضوعات و قوانینی است که باید به‌صورت مستمر همراه با تذکرات اشکالات و معایب و نواقص ازسوی بازرسان کار انجام بگیرد.

وی خاطر نشان ساخت: پس از وقوع حادثه تجزیه و تحلیل‌های آماری حوادثناشی از کار دردی از کارگر حادثه دیده و یا بازماندگان دوا نخواهد کرد و باید علاج واقه را قبل از حادثه پیش بینی کرد.

وفایی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد ترمیم این نقیصه مهم باشیم. ‌

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بعضی از نمایندگان کارگران در بحثتحقیق و تفحص تامین اجتماعی گفت: بودن اسامی این افراد در لیست تحقیق و تفحص مجلس موجب آزردگی جامعه کارگری است و انتظار داریم مسئولین قضایی به‌صورت جدی با این افراد برخود نمایند.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک صندوق بیمه گر اجتماعی امانت دار نزدیک به ۴۰ میلیون نفر بیمه شده است که تعداد مشمولین و شرکای اجتماعی آن، از تعداد آراء بسیاری از روسای جمهور کشور بیشتر است و بدنه مدیریتی و کار‌شناسی شاغل و بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی، چون در مقام امانت داری قرار دارندبایستی تلاش کنند تا این امانت را درگذر زمان از مداخلاتی مغایر روح قانون تامین اجتماعی مصون بدارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز