خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران تاکید کرد:

تسهیل و تسریع در ارائه خدمات رسانی به مردم از طریق پیشخوان دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۲

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران، بسط خدمات دولت الکترونیک و صنعت فناوری و افزایش بهره وری در حوزه های اقتصادی –اجتماعی - فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

حسن خیریانپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران با اشاره به ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بسط خدمات دولت الکترونیک و صنعت فناوری و افزایش بهره وری در حوزه‌های اقتصادی –اجتماعی - فرهنگی را مورد تأکید قرار داده و گفت: باستناد ماده واحده مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی کلیه دستگاه‌های اجرایی - نهادهای انقلابی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی موظفند کلیه خدمات باجه‌ای و الکترونیکی قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود را به دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت که توسط بخش غیردولتی، ایجاد و مدیریت می‌شوند واگذار نمایند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی ضمن تقدیر از دستگاه‌هایی که در اجرای قانون عملکرد خوبی داشتند به سایر مدیران دستگاههای مرتبط متذکر شد، در راستای تفاهم نامه‌های امضاء شده در اجرای این قانون تسریع نمایند و عملکرد آنان در این خصوص مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با تأکید بر تشکیل منظم جلسات کارگروه استانی پیشخوان دولت تصریح کرد: از طریق این کارگروه راهبری، هدایت، نظارت و ارزیابی فعالیت دفا‌تر پیشخوان دولت، بررسی ظرفیت‌های توسعه دفا‌تر در سطح استان و برگزاری فراخوان ثبت نام متقاضیان، صدور موافقت اصولی و تعیین صلاحیت آنها - پیش بینی استقرار سامانه الکترونیکی برای دریافت نقطه نظرات و شکایات مردمی از سطح و کیفیت ارائه خدمات توسط دفا‌تر، بررسی مسائل و مشکلات و حل و فصل اختلافات بین دستگاههای خدمات دهنده ودارنده پروانه و مشتری و نظارت بر مراحل اجرایی تنظیم قرارداد‌ها و شرایط و الزامات قرارداد بین دارنده پروانه و دستگاه‌های خدمات دهنده را انجام خواهد شد تا ضمن اعمال کنترل و مراقبت بر کیفیت و کمیت خدمات دفا‌تر پیشخوان دولت با تخلفات احتمالی نیز برخورد جدی و قاطع و سریع معمول شود.

رئیس کارگروه پیشخوان دولت استان، افزود: در حال حاضر در سطح استان مازندران تعداد ۶۷۵ دفا‌تر پیشخوان دولت فعال هستند که از این تعداد ۴۰۰ دفتر در حوزه روستایی و ۲۷۵ دفتر نیز در حوزه شهری به مردم خدمات رسانی می‌نمایند.

وی ادامه داد: تعداد دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ۲۹ دستگاه و تعداد خدمات قابل ارائه از طریق دفا‌تر پیشخوان دولت ۱۶۵ نوع خدمات است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، گفت: در فراخوان سال گذشته حدود ۱۷۰ مجوز تأسیس دفتر پیشخوان(۱۳۰ مجوز روستایی و ۴۰ مجوز شهری) در استان مازندران صادر شد که مجموعاً در سال ۱۳۹۰ تعداد ۱۰۰ و در سال ۱۳۹۱ تعداد ۱۱۰ و در سال ۱۳۹۲ نیز تعداد ۷۰ فرصت شغلی از طریق دفا‌تر پیشخوان دولت در استان مازندران ایجاد شد.

در ادامه جلسه آقای ابوذر قربانی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری نیز اعلام نمود: دفا‌تر پیشخوان دولت برای کاهش هزینه‌ها و زمان و سهولت خدمات به مردم راه اندازی و دستگاههای اجرایی نیز موظف به همکاری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز