خبرگزاری کار ایران

مدیر بهره برداری شرکت گاز مازندران:

صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی برای عبور از زمستان ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۰۶

صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی برای عبور از روزهای سرد زمستان بدون ایجاد خلل در گازرسانی به منازل مسکونی، بسیار ضروری است.

مدیر بهره برداری شرکت گاز مازندران بر لزوم مصرف بهینه گاز طبیعی توسط مشترکین تاکید کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی برای عبور از روزهای سرد زمستان بدون ایجاد خلل در گازرسانی به منازل مسکونی، بسیار ضروری است.

به گزارش ایلنا از ساری، مرتضی تیرملک در جمع روسای امور مشترکین گاز استان، با اشاره به روند پیاده سازی سیستم جدید مشترکین، بر لزوم فرهنگسازی مصرف بهینه گاز طبیعی تاکید کرد و افزود: در همین راستا یکهزار و ۲۰۰ معلم در سطح استان تحت آموزش‌های ضمن خدمت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: باید با فرهنگسازی مناسب، صرفه جویی و مصرف بهینه این نعمت خدادادی، شرایط لازم جهت تامین گاز پایدار در سطح استان فراهم شود که واحد مشترکین ادارات گاز در تحقق این مهم نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

تیرملک در ادامه بر لزوم استفاده از وسایل گازسوز استاندارد تاکید کرد و گفت: باید از لوازم گازسوز دارای برچسب انرژی و راندمان بالا در منازل استفاده شده و با رعایت استانداردهای موجود در ساخت و ساز و عایقکاری و آموزش‌های لازم، امکان استفاده از گاز طبیعی برای همه مردم استان مازندران فراهم شود.

وی تاکید کرد: ورود موج سرمای فراگیر در بسیاری از استان کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه جویی در مصرف این نعمت خدادادی برای عبور از روزهای سرد زمستان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

تیرملک خاطرنشان کرد: با توجه به برودت شدید هوا در بسیاری از نقاط کشور و استان مازندران، استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه(١٨تا ٢١درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آن‌ها به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.

وی در ادامه از جان باختن، هفت نفر در اثر حوادثمرتبط با گاز طبیعی امسال در استان مازندران خبر داد و گفت: متاسفانه این افراد به علت عدم رعایت توصیه‌های ایمنی جان خود را از دست دادند.

تیرملک افزود: سه مورد از این تعداد مربوط به گاز گرفتگی و چهار نفر مربوط به انفجار و آتش سوزی بوده است.

وی ادامه داد: ۳۳ درصد از این موارد مربوط به نصب غیرمجاز و غیراستاندارد، ۳۳ درصد مربوط به نشت گاز شیلنگ یا شیر مصرف کننده گاز، ۱۷ درصد به دلیل نشت گاز از اتصالات وسیله گازسوز و یا اجاق گاز بدون ترموکوپل و ۱۷ درصد مربوط به استفاده از اجاق گاز یا تک شعله جهت گرمایش بوده است.

مدیر بهره برداری گاز مازندران هچنین بر رعایت موارد ایمنی توسط مشترکین گاز طبیعی در استان تاکید کرد و گفت: مشترکین محترم باید به مواردی مانند باز بودن مسیر دودکش، جدا نبودن دودکش از بخاری، وجود کلاهک دودکش، قرار ندادن دودکش بخاری در سطل آّب و استفاده از وسایل گازسوز مجهز به ترموکوپل توجه ویژه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز