خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:

رد پای نفوذ فرهنگی در دیار علویان/ هیات‌های مذهبی علمداران حوزه دین

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸۹۵

روح الله سلگی، آسیب به آداب و رسوم را یک تهدید جدی برای استان دانست و گفت: رد پای نفوذ فرهنگی در دیار علویان محسوس است.

به گزارش ایلنا، روح الله سلگی صبح امروز یک‌شنبه در نشست و دیدار هیات‌های مذهبی که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، گفت: دیار علویان آغازگر لبیک‌گویی به امام حسین(ع) بوده است و این ویژگی استان را سرآمد کرده که نقش خود را در دنیای اسلام به درستی ایفا کرده است.

وی به نقش روحانیت نیز در برهه‌های مختلف از انقلاب و اسلام اشاره کرد و افزود: روحانیون این استان در بسیاری از مناسبت‌ها پیش قراول بوده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: امروز با وجود همه افتخاراتی که مردم مازندران در طول تاریخ کسب کردند اما در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: دشمن با نشانه گیری در مناطق ساحل نشین مازندران و گیلان برآن است تا خرده فرهنگ‌ها را از مردم این دیار بگیرد و فرهنگ خود را تسریع دهد.

سلگی ادامه داد: حمله به خرده فرهنگ‌ها در قالب گردشگری نمایان شد و بدین ترتیب آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی افزایش یافت.

وی افزود: اگر چه با تلاش‌های صورت گرفته در یک‌سال گذشته ۳ درصد آمار طلاق کاهش یافت اما این آسیب همچنان مردم مازندران را هدایت می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، آسیب به آداب و رسوم را یک تهدید جدی برای استان دانست و گفت: رد پای نفوذ فرهنگی در دیار علویان محسوس است.

وی از هیات‌های مذهبی به عنوان علمداران حوزه دین یاد کرد و خواستار شد: اجازه ندهید در تریبون‌ها انتظارات کاذب و غیر واقعی برای مردم ایجاد شود.

سلگی بر احیای آداب و رسوم همچون کشتی لوچو و تقویت نوروزخوانی تاکید کرد و گفت: نگذارید آداب و سنن این دیار علوی دچار خدشه شود.

وی یادآور شد: مردم این دیار از دیرباز عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و دشمن می‌خواهد اتحاد و انسجام ما را دچار تفرقه کند و صفوف ما را بشکند؛ نباید به دشمن اجازه این کار را بدهیم.

سلگی از فرمانداران شهرستان‌ها که به صورت وبینار در این جلسه حضور داشتند خواست تا مصوبات جلسه را اجرایی کنند. 

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا یکی از رویدادهای مهم صحنه کربلاست، گفت: هیات‌های مذهبی علاوه بر سوگواری به نماز ظهر عاشورا نیز توجه ویژه داشته باشند و تلاش کنیم تا نماز ظهر عاشورا به خیابان‌ها و کوچه‌ها تسری پیدا کند.

وی افزود: برگزاری نماز اول وقت در روز عاشورا و دیگر ایام سال از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم باید در محافل عمومی به ویژه عزاداری‌ها و روضه‌ها، مساجد و تکایا نسبت به تبیین آن اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و با تاکید بر این موضوع خواست تا علاوه بر سیاه‌پوش کردن معابر سخنان امام راحل، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی درباره عفاف و حجاب نیز در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به خدمات دولت، برخی از مداحان و روحانیون به راحتی خدمات دولت را پشت تریبون زیر سئوال برده و‌تخریب می‌کنند از این‌رو از هیات‌های مذهبی تقاضا می‌شود اجازه این کار به این افراد داده نشود.

حجت‌الاسلام حیدری متذکر شد: برخی از هیات‌ها تا صبح سینه‌زنی و زنجیر زنی می‌کنند اما جای سخنران ‌و‌ روحانی در هیات شان خالی است و یا نماز جماعت در آن برگزار نمی‌شود توصیه می‌شود به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

وی به طرح اوقاف «سوگواره بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

هیات‌ها در کانون جهاد تبیین

حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار گفت: هر ساله موضوعی به نام شعار محوری محرم با انجام کارهای کارشناسی معرفی می‌شود، شعار امسال ماه محرم نیر« در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» اعلام شد که باید توسط هیات‌ها ترویج پیدا کند.

وی به جهاد تبیین موضوع تاکید شده از سوی مقام‌معظم رهبری اشاره کرد و افزود: هیات‌ها از جمله کانون جهاد تبیین هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران هیئت‌ها را دارای رویکردهای اجتماعی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، محرومیت زدایی و گره گشایی معرفی کرد و که در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

وی افزود: هیات‌ها در کانون توجه اهل بیت هستند و می‌توانند در حول سیدالشهدا امیدآفرینی و خوبی‌ها را در جامعه تزریق کنند. 

یادآور می‌شود در ادامه این جلسه از میان داران منتخب استان طی سال‌های گذشته با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز