خبرگزاری کار ایران

یک مسئول اعلام کرد؛

تقاضای تعطیلی بیش از ۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن در مازندران/ ۱۰۰۰ بازدید از کارگاه‌ها انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۸۴۷

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تقاضای تعطیلی بیش از ۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن با توجه به شرایط پرخطر موجود و احتمال وقوع حوادث داده شده است.

به گزارش ایلنا، سمانه نوری در گفت وگویی اظهار کرد: با توجه به اهمیت صیانت از منابع انسانی و نیروی کار کشور برنامه ملی پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در راس برنامه‌های سال جاری این اداره‌کل بوده و همگام با سراسر کشور با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از آسیب‌های شغلی مربوط به حوزه‌ ساخت‌وساز بوده و این موضوع مبین ضرورت نظارت دقیق و برخورد قانونی و بدون اغماض با کارفرمایان متخلف است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه براساس نص صریح قانون مسئولیت تامین و حفظ ایمنی کارگاه بر عهده‌ کارفرمای آن کارگاه است، افزود: تمام کارفرمایان، پیمانکاران، مهندسین ناظر و مجری و دست‌اندرکاران حوزه‌ ساختمان مکلف به رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار هستند.

نوری تصریح کرد: بازرسان کار استان با افزایش ۵۰ درصدی تعداد بازرسی‌ها از حوزه‌ ساختمان در چهار ماهه امسال بیش از ۱۰۰۰ مورد بازدید از کارگاههای ساختمانی انجام داده و تقاضای تعطیلی بیش از ۲۰ کارگاه با توجه به شرایط پرخطر موجود و احتمال وقوع حوادث داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از حوادث و حفظ سلامت نیروی کار و حساس‌سازی جامعه هدف، بازدیدهای گروهی با مشارکت سایر دستگاه‌های وظیفه‌مدار به صورت هفتگی در استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه کمبود نیروی انسانی در حوزه‌ی بازرسی کار باوجود حجم و تنوع فعالیت‌های این حوزه از مهمترین چالش‌های این اداره است، گفت: مشارکت شرکای اجتماعی و کارگران و کارفرمایان جهت نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در کارگاهها ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز