خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی:

چشم انداز توسعه کشاورزی مازندران به جای مطلوب خود دست نیافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۴

بخش کشاورزی مازندران، شایسته تحول اساسی است تا با ارتقاء صادرات بتواند نقش مطلوب خود را در تحول اشتغال و اقتصاد استان ایفا نماید. / عرصه های فاقد پوشش در جنگل های استان، نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

استاندار مازندران گفت: از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی به نحو شایسته در جهت ارتقاء فعالیت های بخش کشاورزی بهره گیری شود.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در دیدار با معاون تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه با اشاره به فعالیت مجموعه کاملی از زیر بخش های حوزه کشاورزی در مازندران و اهمیت این استان به عنوان قطب فعالیت های این حوزه در کشور، یاد آور شد: بخش کشاورزی مازندران، شایسته تحول اساسی است تا با ارتقاء صادرات بتواند نقش مطلوب خود را در تحول اشتغال و اقتصاد استان ایفا نماید.

فلاح با بیان این که چشم انداز توسعه کشاورزی مازندران به جای مطلوب خود دست نیافته است، بیان داشت: ضرورت توسعه ی این بخش به عنوان محور فعالیت ها و توسعه ی استان باید از سوی فعالان کشاورزی احساس شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت تحقیقات و آموزش بخش کشاورزی و منابع اعتباری این بخش، تصریح کرد: راهبردی اساسی در تعامل با مسوولین، کارشناسان و دانشگاهیان در راستای تحقق این مهم ارایه گردد.

استاندار افزود: از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی به نحو شایسته در جهت ارتقاء فعالیت های این بخش بهره گیری شود.

فلاح با اشاره به اهمیت استفاده از قابلیت های دانشگاه برای تحول آفرینی در این بخش، اظهار داشت: ساختارهای موجود حاکم بر فعالیت های بخش کشاورزی باید در جهت ایجاد تحرک راستین متحول شود.

نماینده عالی دولت در استان با توجه به پتانسیل بالای منابع و تولیدات شیلاتی مازندران، خواستار ایفای نقش مراکز تحقیقاتی و آموزشی در گسترش فعالیت های این حوزه شد و خاطر نشان ساخت: پرورش ماهی در قفس به عنوان یک فعالیت تحول آفرین شیلاتی می تواند یکی از موضوعات مراکزتحقیقاتی استان باشد.

استاندار با اشاره به این که تحقیقات در حوزه کشاورزی باید ایجادی، میدانی و موثر در تولید باشد، اذعان کرد: در تامین و استفاده بهینه از منابع آب، برنامه ای اصولی تهیه شود.

وی ادامه داد: فعالیت های تحقیقاتی بخش های مختلف کشاورزی، باید نهادینه گردد و با تغییرات احتمالی اداری، متوقف نشود.

فلاح با اشاره به ضرورت تقویت صنعت زراعت چوب در استان، یاد آور شد: عرصه های فاقد پوشش در جنگل های استان، نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

رییس کارگروه توسعه کشاورزی استان، خواستار شناسایی حلقه های مفقوده ی سیستم مدیریتی بخش کشاورزی شد و افزود: اگر امکانات مازندران درست هدایت شود، انقلابی در بخش کشاورزی استان رخ خواهد داد.

استاندار با اشاره به این که ۸۰ درصد از اراضی مازندران به زراعت برنج و تولید مرکبات اختصاص دارد، بیان کرد: بخش تحقیقات و ترویج حوزه کشاورزی، واریته های جدید را به باغداران استان معرفی کند.

فلاح با بیان این که آموزش، رکن اصلی تحقق کشاورزی مدرن است، بر اجرای دوره های تخصصی آموزشی برای کارکنان و کارشناسان این حوزه از سوی مراکز آموزشی بخش کشاورزی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز