خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

صنایع چوب و کاغذ مازندران در جهت حفظ محیط زیست نمره بسیار خوبی گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۷

حفظ محیط زیست به عنوان یک سند ملی باید اجرایی شود و تشکل‌های مردم نهاد و غیر دولتی باید در عرصه حفظ محیط زیست جدی‌تر عمل نمایند.

استاندار مازندران که به مناسبت هفته هوای پاک در مجتمع صنایع چوب و کاغذ مازندران سخن می‌گفت فرا رسیدن هفته هوای پاک را با شعار انر‍‍‍ژی پاک، مسئولیت اجتماعی و آسمان آبی گرامی داشت و با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست گفت: هوای پاک نیاز اولیه هر انسانی است و حفاظت از محیط‌ زیست وظیفه عمومی است و همه ما در قبال حفظ محیط زیست مسئولیم.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح تاکید کرد: حفظ محیط زیست به عنوان یک سند ملی باید اجرایی شود و تشکلهای مردم نهاد و غیر دولتی باید در عرصه حفظ محیط زیست جدی‌تر عمل نمایند.

استاندار مازندران جایگاه تشکلهای مردم نهاد را ستود و با اشاره به فعالیت این تشک‌ها در عرصه طبیعت و حفظ محیط زیست گفت: ما برای برون رفت از مشکلات به مشارکت تشکلهای مردم نهاد شدیدا نیازمندیم و از این تشکلهای مردمی انتظار داریم تا عملکرد ما را در حوزه‌های مختلف از جمله حفظ محیط زیست ارزیابی نمایند و تذکرات لازم را ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در استان از فعالیتهای شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به دلیل رعایت استانداردهای لازم زیست محیطی و صنعت پاک تشکر نمود و گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران در جهت حفظ محیط زیست نمره بسیار خوبی گرفته است و این شرکت می‌تواند به عنوان شاخص و نمونه‌ای از صنعت پاک مورد توجه دیگر صاحبان صنایع استان قرار گیرد.

استاندار مازندران خواستار تلاش بیشتر رسانه‌های تاثیر گذار برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست شد و اظهار داشت: مشکل پسماند مازندران به شدت ما را رنج می‌دهد و امیدواریم به زودی شاهد فعالیت سازمان پسماند در استان مازندران باشیم.

وی خود را یکی از اعضای تشکلهای مردم نهاد خواند و تاکید کرد: همه ما باید حامی و پشتیبان منابع طبیعی و محیط زیست باشیم و تشکلهای مردم نهاد هم باید در این زمینه پیشتاز باشند.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از جمله صنایع پاک و سبز در سطح ملی است گفت: این شرکت با انجام هزینه سنگین منطبق با آخرین استانداردهای زیست محیطی فعالیت می‌کند و به صورت آنلاین تحت پایش اداه کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

روغنی یادآور شد: در نگهداری جنگل پدیده صنعت مطرح است، حفظ و احیا جنگل، کاهش واردات کاغذ و خروج ارز از داخل کشور در این بخش موثر است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به اقدامات این واحد تولیدی در جنگل‌های شمال اشاره کرد و گفت: جنگل‌های مازندران از غرب استان تا کیاسر در اختیار چوب و کاغذ قرار دارد که برای این راه جنگلی یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده ایجاد شد.

روغنی گلپایگانی از آغاز راه اندازی خط سوم تولید کاغذ بدون استفاده از چوب جنگل در این شرکت خبر داد و افزود: واردات، نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات و تجهیزات این خط در یک برنامه ریزی سه ساله برنامه ریزی شده است.

وی از آغاز راه اندازی خط سوم تولید کاغذ بدون استفاده از چوب جنگل در این شرکت خبر داد و افزود: واردات، نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات و تجهیزات این خط در یک برنامه ریزی سه ساله برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: برای فعالیت این خط هیچ چوبی از جنگل برداشت نخواهد شد و مواد اولیه آن انواع کاغذ و کارتن باطله است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران شتاب بخشی راه اندازی خط سوم را نیازمند حمایت دولت بویژه در زمینه واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز دانست و گفت: به دلیل مشکلاتی که در مبادلات پولی وجود دارد، مقرر شد تا هزینه خرید دستگاه‌های مورد نیاز این خط از محل منابع فروش نفت که در کشور چین نگهداری می‌شود، هماهنگی و تامین شود.

وی به وجود دلالان بازار کاغذ در ایران اشاره کرد و افزود: در حالی که این شرکت با تولید سالانه بیش از ۱۸۵هزار تن انواع کاغذ، نقش مهمی در تامین کاغذ روزنامه‌ها و کاغذ‌های تحریر دارد، دلالان و سودجویان برای رسیدن به اهداف خود، به تولیدات داخل ضربه می‌زنند.

روغنی گلپایگانی به تحریم و اثرات آن بر شرکت اشاره کرد و گفت: هر چند هزینه تولید محصولات شرکت بالا رفته است، اما تحریم سبب شد تا بخشی از قطعات صنعت چوب و کاغذ در داخل البته با کیفیت پایین‌تر تولید شود.

وی اجرای طرح توسعه‌ای در صنایع چوب و کاغذ مازندران را مستمر و مهم دانست و افزود: کارخانه کودآلی گرانوله تولید آرد چوب در صنایع چوب و کاغذ مازندران در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

او توسعه ماشین‌های کاغذ، واحدهای تولید خمیر از کاغذ باطله، احداثنیروگاه ۵۰ مگاواتی، چوب پلاست، تولید الوار چوبی، کاغذ لمینت و کاغذ سوپرکلندر شده را از طرح‌های توسعه‌ای در دست مطالعه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران معرفی کرد.

در این نشست مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، مدیر کل حفاظت از محیط زیست مازندران، مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان و نمایندگان تشکلهای مردم نهاد گزارش اقدامات و دیدگاههای خود را در مورد حفظ محیط زیست ارائه نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز