خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری مطرح کرد:

۴۳ درصد جمعیت کشور اضافه وزن دارند / مازندران مرکز چاق ترین افراد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۱۸

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری گفت: ۴۱ درصد جمعیت کشورما کم تحرک، ۴۳ درصد اضافه وزن دارند و مازندران به عنوان مرکز چاق‌ترین افراد کشور به شمار می‌آید.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری در نشستی با مجمع خیران مرکز قلب مازندران، گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ جراحی قلب باز در این مرکز انجام شد.

به ایلنا از ساری، آریا سلیمانی، بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) را مرکز درمانی سطح یک و پژوهشی دانست و تصریح کرد: این بیمارستان در سال ۱۳۲۰ تاسیس و در سال ۵۵ توسط راه آهن شمال به وزارت بهداشت واگذار شد در سال ۶۷ سیستم قلب توسط خیری اجرا شد و هم اکنون به صورت تخصصی در بخش قلب خدمات‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال ۸۳ جراحی قلب باز در این مرکز انجام و از سال ۸۷ پذیرش دستیاران و متخصصان قلب در این مرکز به صورت تخصصی صورت می‌گیرد.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری، از وجود ۱۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص قلب در بیمارستان فاطمه‌الزهرا ساری خبر داد و گفت: ۶۵۰ پرسنل در بخش‌های مختلف در این مرکز ۱۱۷ تختخوابی تخصصی قلب خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلیمانی، با اشاره به اینکه فضای بیمارستانی این مرکز تخصصی قلب و عروق برای پذیرش بیماران و مراجعه‌کنندگان محدود است، یادآور شد: بیمارستان فاطمه‌الزهرا ظرفیت ۱۵۰ تخت را دارد و در سفر چهار دولت دهم مصوب وزارتخانه متبوع است که به ۲۵۰ تختخوابی ارتقا یابد.

وی خدمات رسانی بیمارستان فوق تخصصی قلب در مازندران را همراه با سیر صعودی دانست و تصریح کرد: مجتمع جدیدی در ابتدای این بیمارستان در حال احداثکه در چهار طبقه طراحی و هر طبقه ۶۰۰ متر مربع مساحت دارد که برای تکمیل این پروژه درمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی هم استانی‌های خیر هستیم.

*میانگین سکته قلبی در مردان ۵۹ و در زنان ۶۳ سال است
وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه میانگین سکته قلبی در مردان ۵۹ و در زنان ۶۳ سال است، ادامه داد: روزانه ۸۰۰ مرگ در کشور رخ می‌دهد ۳۵۰ مرگ به‌ دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات از مهم‌ترین عامل مرگ و میر به شمار می‌رود، اظهار داشت: در کشور ما ۴۴ درصد مرگ و می‌ر‌ها به بیماری قلبی و عروقی معطوف می‌شود.

سلیمانی، عدم تحرک، سیگار، دیابت، فشارخون را عامل مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان و تصریح کرد: ۴۱ درصد جمعیت کشورما کم تحرک، ۴۳ درصد اضافه وزن دارند و مازندران به عنوان مرکز چاق‌ترین افراد کشور به شمار می‌آید.
وی، خاطر نشان کرد: ۲۰ درصد جمعیت کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز