خبرگزاری کار ایران

هواشناسی مازندران اعلام کرد؛

تداوم ناپایداری هوای مازندران / بارش بیشترین برف در رامسر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۳۲

بیشترین برف ۲۴ ساعت گذشته متعلق به رامسر بوده این در حالی است که هواشناسی استان تداوم ناپایداری هوای مازندران تا آخر هفته را خبر می دهد.

ایلنا: بیشترین میزان بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به رامسر بوده این در حالی است که هواشناسی استان تداوم ناپایداری هوای مازندران تا آخر هفته را خبر می دهد.

به گزارش " ایلنا " از ساری، به نقل از هواشناسی مازندران، وضعیت هوای مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی از ساعات همراه با بارش پراکنده برف در غرب استان مازندران همراه است.

هواشناسی مازندران وضعیت دریا در مازندران را نسبتا مواج و سمت باد را شمال شرقی تا غرب اعلام کرد و سرعت باد در مازندران از چهار تا ۱۰ متر بر ثانیه اعلام شد.

سازمان هواشناسی مازندران وضعیت هوای این استان در روز چهارشنبه را صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده برف پیش‌بینی کرد.

این سازمان وضعیت هوای مازندران در روز پنج‌شنبه را صاف تا نیمه ابری در اواخر وقت افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی کرد.

سازمان هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران در روز جمعه را نیزنیمه ابری و در روز شنبه نیز هوای مازندران صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شد.

با ورود توده هوای بسیار سرد و ناپایدار، شاهد بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما(حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه) در استان بودیم، به‌طوری که روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش برف بیشتر در غرب استان بوده است.

از روز جمعه ۱۱ بهمن با برودت سریع و شدید دمای هوا، نزولات جوی در سطح استان به صورت برف بود. با توجه به این‌که مناطق ساحلی غرب استان از متوسط بارندگی بیش‌تری برخوردار هستند به همین دلیل ارتفاع بارش برف در این مناطق، قابل ملاحظه و کم‌سابقه بوده است.

مجموع بارش برف و باران گزارش‌شده از ایستگاه‌ های مختلف هواشناسی مازندران از پنج‌شنبه‌ شب تا ۹.۵ صبح سه‌شنبه به شرح ذیل است.

میانگین بارش برف به ترتیب در ایستگاه رامسر ۱۶۹.۴، نوشهر ۱۱۳.۱، بابلسر ۶۴.۶، آمل ۴۵.۱، قائمشهر ۳۵.۲، ساری ۳۶.۱، دشت ناز ۲۰.۷، بندر امیرآباد ۱۲.۵ و در گلوگاه ۳۱.۲ میلی‌متر است.

بارندگی در پل سفید ۲۱.۱، در سیاه بیشه ۱۴.۵، در کجور ۶.۵، در بلده یک، در آلاشت ۲۱.۱ و در کیاسر ۱۱ میلی‌متر گزارش شد.

در این مدت ارتفاع برف در رامسر، ۱۶۳، نوشهر، ۷۹، بابلسر ۲۲، آمل ۲۰، قائمشهر ۱۰، ساری ۶، دشت ناز ۲، بندر امیرآباد یک، گلوگاه ۸، پل سفید ۲۱، سیاه بیشه ۲۲، کجور ۱۱، بلده ۲، آلاشت ۳۰ و در کیاسر ۱۴ سانتی‌متر گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز