خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی مازندران خبر داد:

شناسایی ۲۵۰ راس گاومیش در میانکاله بهشهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۵

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی ۲۵۰ رأس گاو میش منطقه میانکاله بهشهر برای اجرای پروژه اصلاح نژاد گاو میش خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی ۲۵۰ رأس گاو میش منطقه می‌انکاله بهشهر برای اجرای پروژه اصلاح‌نژاد گاو میش خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، حسین نگهدار اظهار کرد: در راستای افزایش تولیدات شیر و گوشت از طریق اصلاح‌نژاد دام، از محل اعتبار امسال، تعداد ۲۵۰ رأس گاو میش در منطقه می‌انکاله شهرستان بهشهر با همکاری شرکت خدمات فنی، مشاوره‌ای و مهندسی تحت پوشش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان شناسایی که پس از انتخاب و ثبت مشخصات و نصب شماره گوشی و تشکیل شناسنامه، پروژه اصلاح‌نژاد بر روی آنان اجرا می‌شود. وی افزود: در مدت زمان اجرای پروژه فوق از شیر گاومیش‌های مولد، عملیات رکوردگیری و آزمایش نیز به عمل آمده و عملیات تلقیح مصنوعی نیز با استفاه از اسپرم گاو میش ایتالیایی و داخلی در واحدهای تحت پوشش انجام خواهد شد.

نگهدار بیان کرد: امیدواریم با مطالعات انجام شده علاوه بر حفظ ذخایر ژنتیکی گاومیش‌های منطقه، در نسل‌های بعدی شاهد بهبود وزن تولد، افزایش راندمان تولید مثلی، افزایش تولیدات شیر و گوشت و بهبود مصرف خوراک باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز