خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران مطرح کرد؛

بیش از ۹۶ درصد مجرمان و بزهکاران اهل مطالعه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۲۶

طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از ۹۶ درصد مجرمان و بزهکاران اهل مطالعه نیستند که نشان دهنده تاثیر مطالعه در امنیت و سلامت جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در جلسه انجمن کتابخانه عمومی سوادکوه شمالی، کتابخانه‌های عمومی را دارای ظرفیت خوب و مناسب برای کمک به مسئولین معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمداسماعیل امامزاده در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی و سایر اعضای این انجمن برگزار شد، رسیدگی به امور کتابخانه‌های عمومی را در توسعه شهری موثر دانست.

وی با بیان اینکه بین کتابخانه و هنجارهای اجتماعی در بین تمامی ملل رابطه تنگاتنگی وجود دارد، اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از ۹۶ درصد مجرمان و بزهکاران اهل مطالعه نیستند که نشان دهنده تاثیر مطالعه در امنیت و سلامت جامعه است.

امامزاده با اشاره به تغییرات گسترده در خدمات و کارکرد کتابخانه‌های عمومی طی سال‌های گذشته، اذعان داشت: کتابخانه‌های عمومی با ارائه خدماتی همچون نمایه نشریات با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مقاله، دارای ظرفیت خوبی برای کمک به مسئولین در پیشبرد امور هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: بسیاری از مشکلات کتابخانه‌های عمومی با پرداخت حق نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها برطرف می‌شود و جلسه انجمن بهترین فرصت برای رفع این مشکلات است.

وی با اظهار تاسف از اینکه به دلیل مشکلات فراوان زیرساختی در حوزه فضا و منابع کتابخانه‌ای و عدم فرصت کافی برای تشریح فعالیت‌های فراوان محتوایی و نرم افزاری از سوی کتابخانه‌های عمومی در ارتقاء مطالعه مفید جامعه، افزود: امید است با رفع کمبود فضا و منابع کتابخانه‌ای، فرصت مطرح شدن فعالیت‌های محتوایی کتابخانه‌ها در جامعه فراهم آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز