خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

توسعه کشاورزی، در دستور کار جدی استان مازندران قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۴۰

در راستای تامین آب کشاورزی مازندران که اکنون از مشکلات جدی این بخش است، بهره برداری از سدهای البرز، هراز و گلورد را در دست اقدام و انجام داریم.

ایلنا: استاندار مازندران گفت: باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها در جهت تقویت منابع بخش کشاورزی استفاده نمود.

به گزارش " ایلنا " از ساری، " ربیع فلاح جلودار " در مراسم گرامی داشت پنجاهمین سال تحقیقات برنج با اشاره به این که باید با تحقیقات کاربردی، مسیر خودکفایی در محصول برنج تسهیل شود، بیان داشت: نتایج پژوهش های موسسه تحقیقاتی برنج نیز باید در مرحله عمل تحقق پیدا کند.

" فلاح " با اعلام این که توسعه کشاورزی، در دستور کار جدی استان قرار دارد، عنوان کرد: در راستای تامین آب کشاورزی مازندران که اکنون از مشکلات جدی این بخش است، بهره برداری از سدهای البرز، هراز و گلورد را در دست اقدام و انجام داریم.

استاندار خاطرنشان کرد: تحقق این مهم در قالب فاینانس در بودجه سال ۹۳ دیده شده است.

وی با اشاره به این که در این راستا، اجرای طرح های زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی نیز در ردیف طرح ها قرار گرفته است، تصریح کرد: مسایل مربوط به فاینانس این طرح ها نیز نهایی شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام این که مازندران می تواند در قالب توسعه بخش کشاورزی، شکوفا شود، اذعان داشت: بخش دولتی و موسسه تحقیقات برنج باید با همدلی و هم افزایی این مهم را به تحقق برسانند.

فلاح با گرامی داشت پنجاهمین سال تحقیقات برنج افزود: ارتباط بین بخش تحقیق و پژوهش و زارع در خط مقدم بخش کشاورزی باید گسترش یابد.

استاندار با اشاره به اعتقاد دولت تدبیر و امید مبنی بر ضرورت افزایش تولید با اتکای به آگاهی و علم محوری و عقلانیت، اظهار کرد: از محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان و کشاورزان استان مدد می خواهیم تا در جهت شکوفایی این بخش و تحقق توسعه مازندران با محور کشاورزی، ما را یاری رسانند.

وی با بیان این که ما به کارهای علمی و تحقیقاتی و تاثیر بلافصل آن در رشد تولید اعتقاد داریم، تصریح نمود: با تحول آفرینی در زراعت برنج، از جمله توسعه مکانیزاسیون، افزایش کشت مجدد برنج و افزایش ضریب کشت استان از ۴/۱ درصد به بیش از ۲ درصد در آینده، مدیریت منابع آب و خاک و هم دلی بخش اجرا و تحقیق، باید واردات این محصول استراتژیک کنترل شود.

فلاح با اشاره به این که باید حداکثر بهره برداری را در واحد سطح از کشت محصول برنج داشته باشیم، خاطر نشان کرد: باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها در جهت تقویت منابع بخش کشاورزی استفاده نمود.

استاندار ادامه داد: ۱۲ تا ۱۳ میلیارد متر مکعب آب های سطحی استان، باید طوری مدیریت شود تا در فصول کم آب مشکل این بخش را مرتفع نماید.

در این مراسم با حضور استاندار، تعدادی از پژوهشگران و چهره های تاثیر گذار در حوزه تحقیقات برنج تجلیل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز