خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پروش مازندران:

اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مهم‌ترین رویکرد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۰۰

مدیرکل آموزش و پروش مازندران اجرایی شدن «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش » را مهم‌ترین رویکرد آموزش‌وپرورش دانست و گفت: پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری در آموزش‌وپرورش مهم‌ترین آرمان و هدف ما در این نهاد تربیتی است.

به گزارش ایلنا، حسین کمالی روز شنبه در دیدار با آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه آموزش‌وپرورش صرفاً نهاد آموزشی نبوده و رسالت اجتماعی و فرهنگی هم دارد، گفت: آموزش‌وپرورش تلاش دارد انسان‌هایی را در این نهاد تربیت کند تا در جامعه و آینده این کشور نقش‌آفرین باشند.

 وی به اهمیت حوزه آموزش و پروش پرداخت و افزود: البته این بدین منظور نیست که آموزش‌وپرورش کامل باشد این نهاد به دلیل ظرافت و حساسیت کار معلمی و تربیتی همیشه نسبت به تحولات اجتماعی ممکن است عقب باشد چون سرعت تحولات در مسائل اجتماعی آن‌قدر زیاد است که زیرساخت‌های ما شاید همراهی نداشته باشد می‌طلبد ما با برنامه‌های مدون با مبانی علمی و تجربی کارها را پیش ببریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران شمار مدارس استان را 3900 مدرسه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 3200 مدرسه دولتی و 700 مدرسه غیردولتی تحت نظارت آموزش‌وپرورش هستند.

وی شمار معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش مازندران را 34 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 37 هزار نفر از همکاران ما در آموزش‌وپرورش بازنشسته هستند.

کمالی بیان کرد: سالانه 3 هزارتا 4 هزار نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند رعایت تعادل و تراز نیروی انسانی در این نهاد کمی سخت است.

وی اجرایی شدن «سند تحول» را مهم‌ترین رویکرد آموزش‌وپرورش دانست و افزود: پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری در آموزش‌وپرورش مهم‌ترین آرمان و هدف ما در این نهاد تربیتی است.

کمالی ادامه داد: تقویت فعالیت‌های پرورشی و باورها و ارزش‌های دینی در مدرسه از دیگر اهداف ما در آموزش‌وپرورش است باید مدیران مدارس برنامه‌های خود را مبتنی بر این هدف برنامه‌ریزی کنند.

وی عفاف و حجاب و اقامه نماز در مدارس مهم ترین مسئله در آموزش‌وپرورش اعلام کرد و افزود: البته بخش‌های دیگر جامعه چون خانواده هم باید در اجرای این اهداف ما را یاری کنند.

کمالی برگزاری اردوهای تربیتی و راهیان نور را از دیگر اقدامات آموزش‌وپرورش عنوان کرد و ادامه داد: انتخاب مدیران توانمند از دیگر اهداف بوده است که سال گذشته 800 مدیر با همین هدف جابجا شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: تلاشمان این است آموزش‌وپرورش عمومی شود و این امر مستلزم همکاری خانواده‌ها و خیرین است.

وی با اشاره به توسعه و تجهیز هنرستان‌های مازندران گفت: حدود 60 میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های استان اختصاص داده‌شده است.

کمالی افزود: هیچ‌گونه کمبود منابع و نقدینگی در فعالیت آموزش‌وپرورش نداریم اما در ساخت مدرسه با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه تقویت مدارس دولتی در دستور کار این نهاد تربیتی قرار دارد، توسعه مدارس معارف محور را از دیگر رویکردهای آموزش و پروش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران به انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه پاسداران و حوزه علمیه استان در جهت بهره‌مندی از ظرفیت این دو نهاد در مدارس اشاره کرد و گفت: توجه به ارتفای کیفیت آموزشی از دیگر اهداف است.

کمالی 65 درصد رشد ثبت‌نام در المپیاد علمی در 14 رشته را از دستاوردهای آموزش‌وپرورش مازندران طی دو سال گذشته در استان اعلام کرد و افزود: کسب 39 مدال کشوری شامل 8 طلا، 16 نقره و 15 برنز طی همین مدت حاصل تلاش‌های دانش آموزان مازندرانی بوده است.

وی یادآور شد: کسب مدال طلای جهانی در رشته زیست‌شناسی و مدال برنز در رشته ریاضی نیز از افتخارات دانش آموزان مازندرانی بوده است.

کمالی بابیان اینکه استان مازندران در قبولی کنکور در تمامی رشته‌ها رتبه دوم را به خود اختصاص داده است از انتخاب دانش‌آموز خانم یزدانی به المپیاد ریاضی کشور ازبکستان خبر داد که هم‌اکنون در حال آماده شدن برای این مسابقات است.

وی افزود: همچنین استان مازندران سال گذشته 23 رتبه زیر 100 در کنکور را به خود اختصاص داده است.

کمالی ادامه داد: سقف سن در آموزش‌وپرورش برداشته‌شده است و فردی که 60 سال سن با مدرک لیسانس و 65 سال سن با مدرک فوق‌لیسانس داشته باشد می‌تواند به فعالیت در آموزش‌وپرورش ادامه دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: زیرساخت‌ها برای برگزاری آزمون نهایی در استان فراهم‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز