خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مردان پنج برابر زنان دچار حوادثترافیکی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۸۹

اعتیاد در مردان ۱۰ برابر زنان، سقوط از بلندی در مردان ۳ برابر زنان و خودکشی، آسم، سوختگی و اسکیزوفرنی در مردان کشورمان بیشتر از زنان است.

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: مردان پنج برابر بیش از زنان دچار حوادثترافیکی می‌شوند.

به گزارش " ایلنا " از ساری، " محسن اعرابی "، با اشاره به فرا رسیدن روز ملی سلامت مردان، گفت: اعتیاد در مردان ۱۰ برابر زنان، سقوط از بلندی در مردان ۳ برابر زنان و خودکشی، آسم، سوختگی و اسکیزوفرنی در مردان کشورمان بیشتر از زنان است.

وی، رفتارهای پر خطر به ویژه مصرف مواد مخدر، بیماریهای آمیزشی و هپاتیت های غیر خوراکی در مردان را بیش از زنان عنوان و تصریح کرد: مطالعات نشان داد مصرف سیگار و الکل نیز در مردان به مراتب بیشتر از زنان است.

اعرابی، افزود: کج خلقی و سوء‌ظن در مردان به مراتب بیشتر از زنان است، این سوء ظن ها در بسیاری از موارد به فروپاشی نظام خانواده در کشور انجامیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با تاکید بر اینکه مردان باید به معاینات دوره ای خود توجه نمایند، افزود: عدم اطلاع مردان از بیماری خود، ناشی از انجام ندادن معاینات دوره ای ۶ ماه یکبار است مردان زمانی به پزشک مراجعه می کنند که فرصت درمان از دست رفته است.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، مصرف کلم بروکلی را درپیشگیری از سرطان مثانه، کولون و پروستات موثر دانست و گفت: دو مورد اول این سرطان‌ها در میان مردان بیشتر دیده می‌شود و سرطان سوم، مختص آقایان است.

" اعرابی "، ادامه داد: مصرف منابع غذایی حاوی امگا ۳ هم به سلامت قلب و عروق مردان کمک می‌کند و هم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

وی، با بیان اینکه گوجه‌فرنگی به‌دلیل داشتن لیکوپن فراوان و خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌، برای سلامت مردان بسیار مفید است، اظهار داشت: گوجه‌فرنگی از بروز سرطان پروستات و کولون جلوگیری می‌کند و با کاهش سطح کلسترول خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آب انار را منبع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی عنوان و تصریح کرد: آب انار سطح کلسترول و فشارخون را پایین می‌آورد؛ همچنین بررسی‌ها نشان داد نوشیدن یک لیوان آب‌انار به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری ‌می کند.

اعرابی، ادامه داد: سبزی‌های برگ سبز خطرابتلا به سرطان کولون(روده بزرگ) را کاهش می‌دهد به این دلایل خوردن سبزی‌های برگ سبز به مردان توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیر تازه به سلامت قلب مردان کمک می‌کند زیرا باعثکاهش کلسترول خون می‌شود.

گفتنی است هرساله، اول اسفند، روز ملی سلامت مردان نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز