خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی مازندران پیشنهاد داد:

اتاق مشترک بازرگانی بین تجار مازنی و بلژیکی ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۱۸

با توجه به مشترکات اقتصادی که بین دو کشور وجود دارد میزان روابط موجود راضی کننده نیست و ما خواهان تبادل تجاری و اقتصادی بیشتر هستیم.

رییس اتاق بازرگانی مازندران نیز نشست مشترک با معاون اتحادیه اتاق‌های بازرگانی بلژیک و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ساری گفت: برای توسعه مناسبات تجاری بازرگانان ایران و بلژیک، اتاق بازرگانی مشترک ایران و بلژیک در لوکزامبرگ ایجاد شود.

به گزارش ایلنا از ساری، غلامرضا عشریه گفت: با توجه به مشترکات اقتصادی که بین دو کشور وجود دارد میزان روابط موجود راضی کننده نیست و ما خواهان تبادل تجاری و اقتصادی بیشتر هستیم.

وی با اشاره به وسعت کشور بلژیک بیان داشت: امکان برقراری ارتباط بیشتر نیز وجود دارد.

عشریه ادامه داد: اقدامات خوبی بین دو کشور از طریق اتاق و صنایع معادن انجام شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه برای توسعه ارتباط تجاری اتاق مشترک بازرگانی بین تجار مازندرانی در بلژیک ایجاد شود، گفت: امکانات مازندران برای برقرار ارتباط تجاری مهیاست.

وی بیان داشت: چندین بندر تجاری فعال، داشتن امکانات فرودگاهی و نیز فعالیت راه‌آهن سراسری که به بنادر استان مازندران متصل است زمینه‌ساز توسعه تجاری است.

عشریه دیگر مزیت‌های تجاری مازندران را وجود معادن فراون و خاک حاصل‌خیز اعلام و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شیلاتی مازندران نیز می‌تواند قابلیت‌های مناسبی تجاری بین دو کشور را ایجاد کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تاریخ اقتصادی بلژیک در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی نشان دهنده یک جهش صنعتی در این کشور اروپایی بوده است، گفت: ایران و مازندران به عنوان استانی مهم و با سابقه تاریخی و درخشان در خاورمیانه مطرح هستند.

محمد محمدپور عمران با بیان اینکه نشانی از تحریم‌ها در جمهوری اسلامی ایران مشهود نبوده و فعالیت اقتصادی در کشور بسامان است، افزود: علاقمند به تعامل تجاری با کشور‌ها با حفظ احترام متقابل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز