خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد:

بهره‌برداری از راه آهن ترانزیتی ایران - قزاقستان در ۶ ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۵۷

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ایلنا: معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش " ایلنا " از ساری، " سید مسعود نصرآزادانی " در نشست مشترک مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل ریلی ترکمنستان در منطقه صفر مرزی اینچه برون اظهار کرد: تسریع در بهره برداری از پروژه راه آهن ترانزیتی قزاقستان - ترکمنستان - ایران مورد تاکید قرار گرفته و طرفین به عقد پروتکل اجرایی مبادرت کردند

وی افزود: اتصال راه آهن ترکمنستان به ایران در منطقه صفر مرزی اینچه برون، احداثیک دهنه پل مشترک روی رودخانه مرزی اترک و اجرای سایت تعویض بویژه از مباحثمطرح شده در این نشست مشترک بوده که دو طرف برای عملیاتی کردن آن در شش ماه آینده توافق کردند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از بهره برداری راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در شش ماه آینده خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی مسیر این خط ترانزیتی را در خاک ایران به پایان رسانده و تنها ۴۰۰ متر محل اتصال دو خط یک دهنه پل مشترک در نقطه صفر مرزی باید احداثشود.

وی افزود: برای احداثیک دهنه پل مشترک بر روی رودخانه مرزی اترک مقرر شد، طرح مطالعات و تهیه نقشه اجرایی در ۴۵ روز آینده آماده و پس از تایید دو طرف در چهار ماه آینده عملیات اجرایی آن با مشارکت ۵۰ درصدی هر یک از طرفین اجرایی شود.

نصر آزادانی با بیان اینکه در تهیه نقشه معماری پل نیز مقرر شد به مسائل فرهنگی دو کشور توجه شود، خاطرنشان کرد: در مدت تعیین شده شش ماهه، طرف ترکمنستانی نیز متعهد شد حدود ۳۵ کیلومتر باقی مانده از خط راه آهن و ابنیه مورد نیاز در خاک خود را اجرا کند.

اجرای کامل تعهدات مسئولان ترکمنستانی

" خان مامت آتایف "، مهندس ارشد وزارت حمل و نقل ریلی ترکمنستان نیز در این نشست از اجرای کامل تعهدات کشورش جهت تکمیل پروژه راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در مهلت مقرر خبر داد.

وی گفت: از مجموع ۲۵۶ کیلومتر راه آهن این پروژه ترانزیتی در ترکمنستان تاکنون ۲۳۱ کیلومتر آن اجرا شده و تلاش خواهد شد تا بقیه آن نیز در دو تا سه ماه آینده پایان یابد.

مقام ارشد وزارت حمل و نقل ریلی ترکمنستان افزود: ترکمنستان به تعهدات و توافقات درخصوص اتصال به راه آهن ایران و ساخت یک دهنه پل مشترک بر روی رودخانه مرزی اترک پایبند بوده و در شش ماه پیش بینی شده آن را اجرا خواهد کرد.

آتایف ابراز امیدواری کرد: توافقات این نشست در مهلت تعیین شده از سوی دو طرف اجرایی و شاهد بهره برداری از این پروژه بسیار مهم ترانزیتی باشیم.

راه آهن اینچه برون - گرگان به طول حدود ۷۸ کیلومتر بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان بوده که از ناحیه اوزن قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به ایستگاه گرگان متصل می شود و با بهره برداری از این خط حداقل ظرفیت حمل بار از محور شمال از ۵ / ۱ میلیون تن بار در سال به بیش سه برابر افزایش خواهد یافت.

اداره کل راه آهن شمال در ساری مستقر است. این اداره کل از بندر ترکمن در استان گلستان تا بنکوه در استان تهران را پوشش می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز