خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مرکز اطلاعات دارویی در ایام نوروز فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۶۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرکز اطلاعات دارویی ایام نوروز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان و مسافران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به راه اندازی مرکز اطلاعات دارویی مازندران به شماره ۱۴۹۰ گفت: این مرکز در ایام نوروز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان و مسافران است.

به گزارش ایلنا از ساری، قاسم جان بابایی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با بیان مطلب بالا، افزود: مرکز اطلاع رسانی دارو از ساعت ۸ تا ۱۶ آماده ارایه اطلاعات دارویی به مردم است.

وی، تصریح کرد: پزشکان و دستیاران متخصص رشته داروسازی دراین مرکز حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،، در بخش دیگری از سخنانش، وضعیت سرویسهای بهداشتی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان را نامناسب دانست و تصریح کرد: از ۶۱ پارک و تفرجگاه موجود در استان یک سوم آن دارای مشکل بهداشتی است.

جان بابایی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب - مدیریت نامناسب جمع آوری و انتقال زباله ها - نبود یا ناکافی بودن سرویس‌های بهداشتی - عدم نظافت یا نامناسب بودن وضعیت نظافت سرویس‌های بهداشتی - مایع دستشوئی – ایمنی - دستفروشان(مواد غذائی حساس و نیازمند به پزش) وزیبائی‌شناختی را عمده‌ترین مشکلات در پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعیین جایگاه مناسب و به دور از محل رفت و آمد مسافرین جهت دپو موقت زباله‌های تولیدی، تخلیه بهنگام و آهک پاشی محل، تخلیه بهنگام زباله‌های سطل‌های تعبیه شده را بخشی از راه‌های برون رفت از مشکلات بهداشتی در پارک‌ها برشمرد و اظهار داشت: می‌توان با رعایت نکات ایمنی در پارک ها - تامین سرویس بهداشتی به تعدا مکفی - نظافت دائم سرویس‌های بهداشتی و استقرار سطل‌های زباله دربدار مناسب پدالی همراه با کیسه زباله - نصب مایع دستشوئی - ممانت از فعالیت عرضه کنندگان غیر مجاز مواد غذائی علی الخصوص عرضه مواد غذائی نیازمند به طبخ در محیط پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و عدم بستن قرار داد با برخی اشخاص در خصوص عرضه مواد غذائی بدون داشتن شرائط مکانی مناسب توسط مدیران پارک‌ها و تفرجگاه ها - ممانعت از برپایی بساط عرضه قلیان در محیط پارک‌ها بخش اعظمی از مشکلات بهداشتی وسلامت این مکان‌ها را کاهش داد.

وی، با اشاره به اینکه در طرح سالم سازی دریا نیز مواردی مشاهده می‌شود که سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد، افزود: عرضه غیر بهداشتی یخ و نگهداری مواد غذایی در شرایط غیر بهداشتی - عرضه قلیان – سکوی غیر بهداشتی شست وشوی ظروف - وضعیت نامناسب دفع و دپوی موقت زباله - وضعیت دفع فاضلاب دستشوئی - وضعیت دوش‌ها و سکوی دیده بانی ناامن، نمونه‌هایی از این موارد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز