خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون مازندران اعلام کرد:

اهدابیش از ۱۱۸ هزار واحد خون در ۱۱ ماهه امسال تو سط شهروندان نوع دوست مازندرانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۳۵

در ۱۱ ماهه امسال ۱۴۸ هزارو ۱۵۳ نفر به پایگاههای انتقال خون استان مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۸ هزارو ۵۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

ایلنا: مدیر کل انتقال خون مازندران اعلام گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۴۸ هزارو ۱۵۳ نفر به پایگاههای انتقال خون استان مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۸ هزارو ۵۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی ادامه داد: از مجموع خون گیری‌ها تعداد، ۶۷ هزارو۹۸۷ نفر مستمر، ۲۷هزارو۶۵۸ نفر دارای سابقه اهدای خون و مابقی(۲۲۹۴۵) اهداکننده بار اولی بوده‌اند.

" پوریانی " بیشترین آمار اهدای خون را به ترتیب مربوط به پایگاههای انتقال خون شهرستان ساری، آمل و بابل دانست وگفت: ۳هزارو۹۵۶ نفر از اهداکنندگان خون نیز بانوان بودند و انتظار ما این است که بانوان حضور پررنگ تری در این کار خداپسندانه و انساندوستانه داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: در طی یازده ماهه امسال حدود ۱۴۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

مدیر کل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه: ۴۰۰۰ بیمار خاص(تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی) در استان نیازمند خون هستند وسالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد خونی را این افراد مصرف می‌کنند، افزود: تصادفات جاده‌ای، جراحی‌های قلب بازو نیز نیاز برخی نوزادان در روزهای اول تولد از سری موارد دیگری هستند که مصرف خون را در مازندران افزایش داده است.

پوریانی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه ملی، جراید وخبرنگاران، از مردم نوعدوست استان تقاضا کرد به دلیل اینکه با کمبود ذخایر خونی در استان به خصوص در ایام نوروز مواجه نشویم همانند گذشته حضور فعال در پایگاههای انتقال خون داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز