خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

همکاری های اقتصادی مازندران و منگستائو قزاقستان افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۰۸

استان مازندران در تمامی بخش های کشاورزی، فنی و مهندسی و گردشگری و میراثفرهنگی ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی دارد و این ظرفیت ها می تواند سطح روابط اقتصادی دو کشور و دو استان را خیلی گسترش دهد.

نشست مشترک هیات اقتصادی جمهوری قزاقستان با استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن شماره ۲ استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، در این نشست ربیع فلاح استاندار مازندران ضمن تشکر از هیات اقتصادی جمهوری قزاقستان به پاس حضور در استان مازندران و بازدید از تعدادی از مراکز صنعتی و تولیدی مازندران گفت: استان مازندران در تمامی بخش های کشاورزی، فنی و مهندسی و گردشگری و میراثفرهنگی ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی دارد و این ظرفیت ها می تواند سطح روابط اقتصادی دو کشور و دو استان را خیلی گسترش دهد.

وی افزود: ما در زمینه ترانزیت هم می توانیم ظرفیت را به ۱۰ میلیون تن افزایش دهیم و در این راستا تردد دریایی برای بخش خصوصی در قالب فعالیت های تجاری و انجام تورهای توریستی می تواند گسترش یابد.

استاندار مازندران تاکید کرد: ما پیش بینی می کنیم ظرفیت صادرات مازندران به بیش از ۲ میلیارد دلار برسد و برای انجام این امر آماده هر گونه همکاری با قزاقستان و استان منگستائو هستیم.

ربیع فلاح تصریح کرد: تبادل هیات های تجاری می تواند زمینه گسترش همکاری ها را فراهم کند.

در این نشست استاندار منگستائو قزاقستان، از علاقمندی کشورش برای افزایش سطح مناسبات و توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی با استان مازندران خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود دو کشور، میزان واردات و صادرات کالا میان دو استان مازندران و مگنستائو در سالهای اخیر از طریق بندر امیرآباد رو به افزایش بوده و هر دو کشور ایران و قزاقستان خواهان افزایش سطح همکاریها هستند.

آلیک آیدار بایف تاکید کرد: هر دو کشور ایران و قزاقستان در حاشیه دریای خزر واقع شده اند و روابط دو کشور در طول سالهای گذشته همیشه دوستانه بوده است.

استاندار منگستائو قزاقستان ادامه داد: هدف اصلی از سفر به مازندران، بررسی امکانات و توانمندیها و شرایط افزایش همکاریهای دوجانبه و فراهم کردن زمینه های حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی و قزاقستانی برای تسهیل در سرمایه گذاری است.

آیدار بایف صادرات غلات و پتروشیمی و برخی فراورده های نفتی را از جمله توانمندیهای استان منگستائو ذکر کرد و گفت: استان ما از نظر نفت و گاز غنی است ولی در زمینه محصولات کشاورزی با مشکل مواجه است و در این زمینه استان منگستائو می تواند از محصولات کشاورزی مازندران بهره مند شود و ما می توانیم زمین و مکانی برای فروش محصولات کشاورزی مازندران اختصاص دهیم
استاندار منگستائو قزاقستان افزود: تجار و فعالان اقتصادی قزاقستان می توانند از طریق ایران و خلیج فارس، کالاهای تولیدی خود را صادر کنند و از همین کریدور کالاهای مورد نیاز خود را وارد قزاقستان کنند.

وی همچنین رشد جمعیت در منگستائو قزاقستان را ۴ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت استان ما نیاز به مسکن جدید دارد و در زمینه ساخت مسکن هم مازندران می تواند ما را کمک کند.

آیدار بایف ضمن دعوت از استاندار مازندران برای حضور در استان منگستائو قزاقستان خواستار افزایش همکاریهای اقتصادی قزاقستان و ایران شد و گفت: اقتصاد دو کشور می توانند مکمل همدیگر باشند.

قابل ذکر است هیات متشکل از ۱۶ نفر از مسوولان دولتی و اجرایی استان منگستائو قزاقستان به سرپرستی آلیک آیدار بایف استاندار این استان از روز شنبه وارد مازندران شد و از تعدادی از مراکز صنعتی و تولیدی مازندران بازدید کرد.

بازدید از بندر امیرآباد، شرکت لبنیاتی کاله و دو واحد صنعتی در شهرک تشبندان محمود آباد از جمله برنامه های این هیات در مازندران بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز