خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران:

ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه های مسئولین مازندران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۱۹۷

امروزه شرایط اقتصادی به گونه ای رقم خورده است که حفظ واحد های تولیدی و ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه های مسئولین محسوب می شود.

کارگروه تخصصی امور اقتصادی استانداری مازندران به ریاست علی احسانی معاون برنامه ریزی و اشتغال استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، احسانی در این جلسه که با حضور حبیب ن‍ژاد مدیرکل شیلات استان، مختاری مدیرکل دامپزشکی مازندران و تنی چند از دیگر مسؤولین استانی برگزار شد، وحدت رویه و همکاریهای دوجانبه در امور استانی را در پیشبرد اهداف متعالی توسعه، مهم قلمداد کرده و گفت: امروزه شرایط اقتصادی به گونه‌ای رقم خورده است که حفظ واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین محسوب می‌شود و با رفع چالش‌ها در این بخش می‌توان به ادامه حیات واحدهای تولیدی استان امیدوار بود.

وی افزود: بررسی شیوه‌های تأمین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی، واگذاری امور به مراجع ذیصلاح و شایسته سالاری از جمله اموری است که با تعیین سیاست‌های درست می‌توان بخش تولید و صنعت را در اولویت امور قرار داده و چالش‌های پیش روی آن را برداشت.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، خطر بروز مشکلات زیست محیطی را از جمله موارد بازدارنده رشد صنعت در استان مازندران قلمداد و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جلسات کارگروه تخصصی اقتصادی، ارزیابی عملکرد واحد‌های تولیدی، بررسی تهدید‌ها و فرصت‌های بخش تولید و اتخاذ تدابیر و برنامه‌های مدون در جهت گسترش فعالیت‌های سازنده آنهاست.

حبیب ن‍ژاد مدیرکل شیلات استان مازندران نیز در سخنانی از لزوم تأمین مواد اولیه مناسب برای واحدهای تولیدی و صنعتی سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر ۵ واحد صنعتی دارای مجوز، به کار تولید پودر ماهی در استان مبادرت می‌ورزند و در آینده‌ای نزدیک شاهد اخذ مجوزهای مربوطه برای چند واحد تولیدی دیگر نیز خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان مازندران ظرفیت برداشت ماهی کیلکا از ذخائر دریای خزر را ۲۵ هزار تن اعلام و اذعان کرد: با گسترش ناوگان صید کیلکا و گسترش ساز و کار بخش فراوری و بسته بندی، به گونه‌ای مواد اولیه و استاندارد را در اختیار واحدهای تولیدی پودر ماهی قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش ذخیره‌های اکولوژیکی دریای خزر نباشیم.

مختاری مدیرکل دامپزشکی استان مازندران نیز چالش‌های فراروی این بخش از صنعت را برشمرد و در این خصوص گفت: تأمین مواد اولیه مهم‌ترین مشکل فعلی کارخانجات تولید پودر ماهی محسوب می‌شود زیرا آلودگی‌های زیست محیطی به یکی از دغدغه‌های واحد‌های مرغداری تبدیل و موجب گشته که غالب واحد‌های مرغداری به دلیل واهمه داشتن از این امر اقدام به استفاده از پودر ماهی و پودر گوشت نمی‌نمایند.

وی تعدد مراکز تصمیم گیری و صدور پروانه را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و افزود: واحدهای متقاضی در این بخش برای ایجاد واحدهای تولیدی با مشکل صدور موافقت نامه‌های اصولی و لزوم اخذ مجوز از ارگان‌های مختلف مواجهند که این امر، روند کار را برای آن‌ها دشوار کرده و حتی در برخی موارد موجب انصراف آنان شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران، عدم استعلام برخی از واحدهای تولیدی از دامپزشکی را نیز از دیگر نقاط ضعف برخی واحدهای تولیدی دانست و مشکل وجود بو، آلودگی و عدم زون بندی مناسب را از دیگر نقاط ضعف شهرک صنعتی شماره یک ساری دانست.

گفتنی است در پایان بر حسب دستور معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران به عنوان رئیس کارگروه، مقرر گردید به تناسب مسؤولیت و وظایف دستگاه‌ها از نظر مرجع تصمیم گیری تسهیل در مدیریت تولید و بهره وری صنعت پودر کیلکا به عمل آید.
همچنین در بخش دیگری از این کارگروه، موضوع مشکلات شهرک صنعتی چمستان نور با اداره کل اوقاف مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مقتضی، اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز