خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ستاد خدمات سفر استان مازندران اعلام کرد:

تشریح برنامه های نوروزی معاونت فرهنگی ستاد خدمات سفر مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۳۶۴

در تعطیلات نوروز ۹۳ برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، سرگرمی و مسابقات در نقاط مختلف مازندران برگزار خواهدشد.

ایلنا: ترویج فرهنگ فاطمی در بهار طبیعت و نوروز باید مورد توجه جدی همه ی دستگاهها قرار گیرد. حرمت و شأن ایام فاطمیه در برنامه‌های مفرح سال نو باید حفظ شود.

به گزارش ایلنا از ساری، معاونت فرهنگی ستاد خدمات سفر استان مازندران در گفتگویی پیرامون برنامه های این معاونت با بیان مطلب فوق افزود: رویکرد تمامی فعالیتها در عید نوروز ۹۳ متناسب با ایام فاطمیه است. همه ی ما باید ضمن پاسداشت نوروز و شکوفایی طبیعت، حرمت فاطمیه را نیز نگه‌داریم.

حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی با بیان این که حفظ ارزش‌ها، آئین‌ها، و فرهنگ بومی محور برنامه های کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر مازندران است، افزود: این معاونت سعی دارد با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اطلاع‌رسانی در ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی گام موثری بردارد.

وی اظهار داشت: در نوروز، پیام‌ها و ارزش‌های دینی فراوانی نهفته است و تاکید فراوان بر خواندن دعای یا مقلب القلوب و الابصار در هنگام تحویل سال در واقع یادآوری معاد و دگرگونی طبیعت در نوروز است.

برنامه ریزی برای رویدادهای فرهنگی و هنری متنوع

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در تعطیلات نوروز ۹۳ برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، سرگرمی و مسابقات در نقاط مختلف مازندران برگزار خواهدشد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قبل ازفرارسیدن ایام فاطمیه با اجرای برنامه ها و جشنواره های نوروز خوانی باحضور گروه های برترمازندران نشاط نوروزی را در شهرها و روستا ها رقم زد.

ابراهیمی هدف از برپایی برنامه های نوروزخوانی درآستانه سال جدید را تقویت فرهنگ بومی و ایجاد شور و نشاط در میان کسبه، خانواده ها و شهروندان بیان کرد.

وی اظهار داشت: اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای،، جشن سال تحویل و استقبال از نوروز، نمایشگاه و سفره های هفت سین سفره هفت سین، نمایشگاههای هنری و کتاب، تبلیغات محیطی،، برنامه های مذهبی، از جمله برنامه های این معاونت در این ایام می باشد.

ابراهیمی ادامه داد: طراحی، چاپ و نصب بنرهای مربوط به نوروزو فاطمیه در نقاط مختلف، طراحی، انتشار و توزیع دههاهزار نسخه ویژه نامه نوروزی به همراه نقشه گردشگری مازندران در ایستگاه‌هایی که توسط ستاد خدمات نوروزی برپا می‌شود، از اقدامات مهم این کمیته در ایام نوروز است.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌ های بهارانه در حوزه خدمت‌رسانی به مسافران در محورهای فاطمیه، فرهنگ میزبانی و گردشگری،، معرفی ظرفیت های گردشگری، برنامه‌های ورزشی - تفریحی و غرفه هایی در محورهای سبک زندگی، مشاوره، عرضه محصولات، برگزاری مسابقات و برنامه های آئین سفره های نذری،، یاس نبوی و ارامش بهاری در اماکن زیارتی… از دیگر فعالیتها در نوروز ۹۳ است.

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) علاوه بر مراسم سوگواری، محافل انس با قرآن و برنامه های فرهنگی هنری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران برگزار می شود.

وی درادامه برپائی سفره هفت سین با به کارگیری هنرهای سنتی و بومی استان در نقاط مختلف استان،، برپائی نمایشگاههای صنایع دستی و بازارچه های سنتی، آماده سازی موزه های استان و محوطه های تاریخی و فرهنگی، برپائی چادرهای نماز در سطح شهرها و جاده های پر تردد، برپائی ایستگاههای صلواتی، آماده سازی مساجد، و اماکن فرهنگی و مذهبی،، برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر ومغرب و عشاء و طرح مسابقه و اهدای جوایز، اجرای برنامه های نمادین برای همراه کردن مسافران در نهادینه کردن فرهنگ حفظ منابع و جاذبه های طبیعی و گردشگری استان و… را از دیگر برنامه هایی برشمردکه در مازندران برگزار می شوند.

تلاش دستگاههای فرهنگی برای رضایت گردشگران

رویداد های فرهنگی و هنری در تعطیلات نوروزی باید به گونه ای تدوین شود تا گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ ناب و غنی مردم مازندران آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این برنامه ها موجب جلب رضایت مردم استان ومسافران وگردشگران شود افزود: تلاش برای شادی دل مردم و دیدن لبخند رضایت میهمانان بهترین هدیه برای رفع خستگی ناشی از سختی کار و زحمات شبانه روزی عوامل اجرایی در طول ایام نوروز می باشد.

مازندران همواره از پرترددترین نقاط گردشگری کشور در ایام نوروز بوده است و این مهم ضرورت تلاش بیشتر برای حفظ جایگاه بدست آمده و ارتقاء سطح خدمات میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی را دوچندان کرده است.

معاونت فرهنگی ستاد خدمات سفر استان مازندران از تمامی دستگاههای عضو که برگزار کننده این رویدادها هستند قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز