خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری مازندران:

چهاردانگه رویشگاه طبیعی لاله های وحشی

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۵۲۱

قرار گیری یخچال طبیعی دائمی در ارتفاعات ۳ هزار متری قله شادشت که به بام شهرستان ساری معروف است از محورهای جذاب کوهپیمایی در این منطقه می باشد.

معاون پژوهشی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: محور چهاردانگه با قرار گرفتن در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری و با مرکزیت کیاسر دارای جذابیت های تاریخی، رویشگاه طبیعی لاله های وحشی است

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری”علی ماهفروزی” در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور چهاردانگه با قرار گرفتن در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری و با مرکزیت کیاسر دارای جذابیت های تاریخی، طبیعی، پارک ملی ژئو سایت چشمه سورت و جذابیت های تاریخی و میراثمعنوی که در روستاهای قلعه سر، اروست، مالخواست و بَرد وجود دارد سالانه شاهد گردشگران زیادی در این محور هستیم.

وی افزود: دریاچه الندان و چورت در جنگل های انبوه این محور قرار گرفته که هر ساله مورد توجه گردشگران خاص طبیعت گردی است.

معاون پژوهشی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه پارک ملی کیاسر به عنوان یکی از پارک های بزرگ کشور است افزود: این پارک که دارای گونه های مختلف جانوری و گیاهی است در حد فاصل استان مازندران و سمنان قرار دارد.

وی اظهار داشت: روستای اروست، مالخواست، قلعه سر با ویژگی های معماری خاص خود در مناطق کوهستانی با قرار گرفتن خانه های گردشگری به عنوان مقاصد برتر گردشگری روستایی در این منطقه است.

ماهفروزی در ادامه گفت: قرار گیری یخچال طبیعی دائمی در ارتفاعات ۳ هزار متری قله شادشت که به بام شهرستان ساری معروف است از محورهای جذاب کوهپیمایی در این منطقه می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز