خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری خبر داد:

ایجاد اشتغال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰شغل درمشاغل خانگی و بافنگی فرش دستباف

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۴۶

در بخش توسعه بازار پنج مجوز فروشگاه بزرگ، پنج شرکت پخش، ۲ هزار و ۵۰۰ کارت قالیبافی، سه مجوز طراحی نقشه فرش و تعداد یک کارگاه تولیدی صادر شد و تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ بافنده فرش برای استفاده از بیمه به شعب تامین اجتماعی شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری گفت: در شهرستان ساری و میاندرود بیش از ۱۲۰ هزار سبد کالا در بین خانوارهای مشمول در بیش از ۲۳ مرکز توزیع شد.

به گزارش ایلنا از ساری به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری، اسماعیل هادی‌نژاد اظهار داشت: در سال گذشته با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با برنامه‌ریزی‌های لازم در بخش‌های مختلف فعالیت بسیار خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از قبیل نظارت و بازرسی، کنترل، تنظیم و توسعه بازار و همچنین امور اصناف در ایام مختلف سال با تلاش همکاران سخت‌کوش این اداره نسبت به خدمت‌رسانی به شهروندان گام‌های موثری برداشته شد.

وی در راستای نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۲۸ مورد گزارش مردمی از تخلفات بنگاه‌های اقتصادی سطح شهرستان به صورت تلفنی، کتبی و حضوری واصل شد که بیش از یک‌هزار مورد متخلف شناخته شدند.

هادی‌نژاد افزود: بیش از ۲۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی، شرکت پخش و عمده و سایر واحدها صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۳ هزار و ۵۲۱ فقره پرونده تخلف از قبیل گران‌فروشی، عدم درج قیمت، قاچاق کالا، کم‌فروشی و تقلب و سایر تخلفات شد که ارزش ریالی آن ۸ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: طی سال ۹۲ طرح‌های نظارتی ویژه برای کنترل قیمت کالا و خدمات از قبیل طرح نظارتی ویژه نوروز، دریا، تابستان، ماه مبارک رمضان، شب یلدا، آرد و نان، قاچاق کالا، انبارها و سردخانه‌ها برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساری درباره اشتغال ایجاد شده توسط این اداره افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل از جمله مشاغل خانگی و بافنگی فرش دستباف ایجاد شد.

هادی‌نژاد تصریح کرد: تعداد ۵۵ پروانه کسب ایثارگری برای خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان صادر شد و انتخابات تعداد ۱۳ اتحادیه صنفی شهرستان ساری و میاندرود نیز برگزار شد.

وی درباره تنظیم بازار افزود: علاوه بر برپایی دو نمایشگاه پاییزه و بهاره عرضه مستقیم کالا، در ایام نوروز، ماه رمضان و بازگشایی مدارس، محرم و صفر و ایام پایانی سال بیش از ۵۰ تن برنج، ۹۰ تن گوشت قرمز، ۴۱۰ تن گوشت مرغ، ۹۰تن پرتقال، ۱۱۰تن سیب و یک هزار و ۳۰۰ کارتن روغن نباتی توزیع شد.

هادی‌نژاد یادآور شد: در بخش توسعه بازار پنج مجوز فروشگاه بزرگ، پنج شرکت پخش، ۲ هزار و ۵۰۰ کارت قالیبافی، سه مجوز طراحی نقشه فرش و تعداد یک کارگاه تولیدی صادر شد و تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ بافنده فرش برای استفاده از بیمه به شعب تامین اجتماعی شهرستان معرفی شدند.

وی در راستای توزیع سبد کالا افزود: در شهرستان ساری و میاندرود بیش از ۱۲۰ هزار سبد کالا در بین خانوارهای مشمول در بیش از ۲۳ مرکز توزیع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز