خبرگزاری کار ایران

مجری طرح ساماندهی ویلاها و منازل استیجاری مازندران:

علت ضعف در بحثتورگردانی نبود نیروی آموزش دیده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۶۱

با توجه به حجم مسافران و استقبال بسیار زیاد گردشگران بویژه در ایام نوروز آمار اجرای تورهای موجود بسیار محدود است که باید این فرهنگ نهادینه شود.

مجری طرح ساماندهی ویلاها و منازل استیجاری مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی در بحثتور گردانی قوی نیست دلیل این ضعف را نبود نیروی آموزش دیده، نداشتن اعتقاد به بحثسرمایه گذاری، اجرای تور داخلی و ورودی و همچنین عدم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، " هوشنگ مرادی " در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دیدگاه آژانس های مسافرتی باید نسبت به مازندران سیاحتی باشد، اظهارداشت: آژانس های مسافرتی باید برای تور گردانی از لیدرهای بومی و محلی استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه انجمن تور گردانان استان با حمایت سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید نهادینه شود، افزود: با توجه به حجم مسافران و استقبال بسیار زیاد گردشگران بویژه در ایام نوروز آمار اجرای تورهای موجود بسیار محدود است که باید این فرهنگ نهادینه شود.

مدیر آژانس مسافرتی الوان به آموزش های تخصصی برای اجرای تور با علائق ویژه با کمک اداره ورزش و جوانان باید انجام شود، اشاره کرد.

مرادی به چالش های دولتی تورگردانی اشاره و اذعان داشت: برای تقویت آژانس ها برای اجرای تورهای یکروزه و چندروزه توسط افراد غیر مجوز جلوگیری کنند و متاسفانه برخی از دفاتر برای اهداف سودجویانه خود مبلغی را دریافت می کنند و این در حالیست که مجری تورها باید کارت ویژه داشته باشند و باید نیروی انتظامی با این افراد برخورد کند.

مرادی ادامه داد: بخش خصوصی باید با تبلیغات، اطلاع رسانی، تاسیسات گردشگری، ظرفیت قرارداد شامل هتل ها، رستوران ها، مجموعه تفریحی، ارائه پکیج سفر با نرخ مناسب با یک برنامه مدون در اختیار مسافران و مردم قرار گیرد.

مرادی با اشاره به اینکه باید این فرهنگ از طریق مدارس، دانشگاهها و دستگاههای دولتی نهادینه شود، اظهارداشت: متاسفانه دستگاههای دولتی از طریق کمیته رفاه برای سفر پرسنل با خانواده بدون اجرای آیتم های خدماتی موجب کمرنگ شدن آژانس های مسافرتی و اطلاعی از دریافت مطالبات خود از طریق رستوران ها و هتل ها ندارد.

وی بیان کرد: بخش های خصوصی برای تورگردانی با ۳ بند الف(سازمان هواپیمایی) بند ب(میراثفرهنگی) و بند پ(سازمان حج) فعالیت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز