خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کشور:

کاهش۱۱ درصدی تصادفات جاده ایی درکشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۱۱

پرتصادف ترین محورهای مواصلاتی کشور، محوراصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و سبزوار به شاهرود گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور کشور در بازدید از قرارگاه نوروزی مازندران در ساری، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اطلاع رسانی خوب و همراهی و مشارکت مردم از ابتدای شروع طرح تا کنون آمار تصادفات ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سرداراسکندر مومنی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۹۲ اجرا شد اظهار داشت: از ابتدای طرح تا کنون استانهای البرز، مازندران، قزوین و گیلان پرترددترین استانهای کشور اعلام شد.

رئیس پلیس راهور کشور ادامه داد: پرتصادف ترین محورهای مواصلاتی کشور، محوراصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و سبزوار به شاهرود گزارش شده است.

سردار مومنی افزود: صبر و دقت مردم در رانندگی باعثشد سرعت متوسط در کشور ۵ کیلومتر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در چند روز اول شروع تعطیلات آمار تصادفات جاده ای افزایش داشت افزود: خوشبختانه در ادامه با اطلاع رسانی خوب و مراعات مردم در رانندگی این تصادفات کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش تصادف ثبت شد گفت: در سال گذشته پرتصادف ترین روز ۱۳ و ۱۴ فروردین بود و این امر توجه و تمرکز رانندگان را می طلبد.

وی خستگی و خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو را از عوامل تصادفات جاده ای دانست و افزود: شتاب زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی تمرکز را کم می کند.

مومنی از همه دستگاههایی که در این مدت پای کار بودند تشکرد کرد و ادامه داد: همراهی و مشارکت مردم، اطلاع رسانی خوب صدا و سیما، گزارشات لحظه ای و کاهش سرعت متوسط در کل کشور نقش اصلی در کاهش تلفات جاده ای از ۲۵ اسفند ۹۲ تا پایان طرح نوروزی داشته است.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه با پایان تعطیلات هموطنان عزیز به شهر و محل کار خود بر می گردند تاکید کرد: مردم با تمرکز بیشتر رانندگی کنند تا خاطره سفری خوش برایشان باقی بماند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز