خبرگزاری کار ایران

فرماندار بابلسر خبرداد:

آمادگی بابلسر جهت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۵۴

همه افراد جامعه موظفند به دولت کمک کنند تا ضمن رفع نواقصات این طرح به سیاست مدنظر دولت که اصلاح ساختار اقتصادی کشور است، دست یابیم.

سید کریم سجادی، فرماندار بابلسر در جلسه آمادگی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سالن اجتماعات اداره ارشاد شهرستان بابلسر با بیان اینکه در سال ۹۳ دو ماموریت مهم و اساسی در دستور کار نظام قرار گرفت، اظهار داشت: یکی از این ماموریت‌ها اولویت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است که توسط مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن ماه سال ۹۲ به سران سه قوا و ملت ایران ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، وی با بیان اینکه به عنوان خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی موظف به اجرای آن هستیم افزود: یکی از مشکلات مهمی که در حوزه اقتصادی با آن مواجه هستیم اقتصاد وابسته به نفت است که یکی از اقدامات و سیاست دولت جدید این است که بتواند با استفاده از سیاست ابلاغی اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهد.

فرماندار بابلسر بحثاجرای هدفمندی یارانه‌ها را یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم و دهم اجرا شد تا چالش‌های امنیتی را که یکی از نگرانی‌های نظام بود برطرف کند.

جادی با بیان اینکه فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها در مسیر اجرا با انحرافاتی مواجه شد عنوان کرد: قبل از اجرای طرح، اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی مطرح بود که برخی از اهداف اجرا نشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر یکی از اهداف دولت یازدهم را اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست و افزود: همه افراد جامعه موظفند به دولت کمک کنند تا ضمن رفع نواقصات این طرح به سیاست مدنظر دولت که اصلاح ساختار اقتصادی کشور است، دست یابیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سیاست دو راهکار در نظر گرفته شد افزایش نسبی یا شیب ملایم بالابردن قیمت‌ها را یکی از این راهکار‌ها دانست و گفت: این طرح از ایام تعطیلات سال جدید آغاز و در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه برق، گاز و آب افزایش یافته است و افزایش قیمت بنزین، سی ان جی و گازوئیل نیز در دستور کار است اما تا کنون ابلاغ نشده است. فرماندار بابلسر، راهکار دوم این طرح را صحبت صادقانه با مردم عنوان کرد و اذعان داشت: در این امر با مردم درباره اقداماتی که قرار بود در سیاست هدفمندی یارانه‌ها انجام شود اما به دلایلی انجام نشده است صحبت می‌شود. سجادی بیان داشت: دولت می‌خواهد با طرح موضوع مردم را در جریان امور قرار دهد تا آن دسته از افرادی که این یارانه پرداختی تاثیری در زندگی آن‌ها ندارد و از بضاعت مالی خوبی برخوردارند انصراف دهند تا با این وسیله کاستی‌هایی که در این بحثمطرح شده است اصلاح شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر با بیان اینکه تمام مسئولان ذیربط موظفند به آسانی در دسترس بوده و پاسخگو باشند، تاکید کرد: مسئولان اداره برق، مخابرات، شهرداری، شرکت گاز، آب در مسیر پیشخوان و کافی‌نت کار زیرساختی انجام ندهند تا ثبت‌نام از متقاضیان به آسانی انجام شود. مشکلی که ممکن است در این مدت با آن مواجه شویم مشکل روستا‌ها به‌ویژه روستاهای فاقد پیشخوان است، در حال حاضر حدود ۲۵ روستا از شهرستان بابلسر فاقد دفتر پیشخوان هستند که در دستورالعمل رسیده برای روستاهای فاقد پیشخوان، ثبت‌نام سیار ذکر شده است تا به این وسیله از آن‌ها ثبت‌نام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز