خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد؛

کاهش ۴۰ درصدی هزینه تولید با کشاورزی مکانیزه / تحول در کشاورزی، اقتصاد استان را دگرگون خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۶۷

باید نتایج تحقیقات و پژوهش های علمی به صورت کاربردی در تولید محصولات کشاورزی بهره گیری شود. / مصرف سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی باید کاهش یابد و روش های جدید جایگزین آن گردد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد برنج کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی مازندران زیر کشت برنج می‌رود.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در مراسم اولین نشاء مکانیزه برنج کشور در سال جاری در روستای چوکلا شهرستان می‌اندرود بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جدید، خط مشی برنامه‌ها و فعالیت‌های همه مردم و مسوولان را ترسیم نمودند.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران به تنهایی می‌تواند مواد غذایی کل کشور را تامین کند، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی مردم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسوولان دولت تدبیر و امید است.

فلاح با تاکید بر لزوم تحول در حوزه کشاورزی استان، اظهار داشت: داشته‌ها و تجربیات ارزنده بومی باید با دانش روز تلفیق شود تا شاهد این تحول باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه کشت برنج باید با سرعت تداوم یابد، اذعان نمود: کشاورزی سنتی به دلیل هزینه‌های سنگین، برای کشاورزان به صرفه نیست و موجب اتلاف وقت و انرژی خواهد شد لذا بر اساس برآوردهای انجام شده، کشاورزی مکانیزه هزینه تولید را بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد که باید در این مسیر حرکت کرد.

وی بر تقویت تحقیقات در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید نتایج تحقیقات و پژوهش‌های علمی به صورت کاربردی در تولید محصولات کشاورزی بهره گیری شود.

استاندار مازندران ادامه داد: مصرف سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی باید کاهش یابد و روش‌های جدید جایگزین آن شود.
فلاح جلودار با اشاره به اینکه فرایند کشاورزی از مرحله تولید تا مصرف باید بر اساس برنامه ریزی اصولی صورت گیرد، بیان نمود: هر مقدار که تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد واردات آن کاهش خواهد یافت و کشور در مسیر خودکفایی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحول در کشاورزی، اقتصاد استان را دگرگون خواهد کرد، اضافه کرد: کشاورزان عزیز و پرتلاش استان سهم بسزایی در تحقق این مهم و توسعه اقتصادی استان عهده دار هستند.
فلاح در پایان از خداوند متعال سالی پربرکت و همراه با روزهای خوب و خوش برای همه کشاورزان و دست اندرکاران حوزه کشاورزی استان خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز