خبرگزاری کار ایران

» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری مطرح کرد؛

ظرفیت و پتانسیل بالای تولید بخش دامپروری در شهرستان ساری

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۹۶

شهرستان ساری بالغ بر نه درصد تولید گوشت قرمز استان و بیش از دوازده درصد تولید گوشت سفید و همچنین سیزده درصد تولید جوجه یکروزه استان را تامین می نماید.

طهمورثقاسم‌نژاد طی گفتگویی در گردهمایی مسؤولین امور دام شهرستان‌ها که که با حضور مهندس نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان تشکیل گردید به بیان اهم چالش‌ها و مشکلات صنعت دامپروری را با ارائه راهکار در جمع حاضرین در جلسه پرداخت.

به گزارش ایلنا از ساری، در این جلسه رییس اداره تولیدات دامی شهرستان ساری هم گزارش مبسوطی در قالب PowerPoint از پتانسیل و ظرفیت تولیدی شهرستان ساری در تولید گوشت سفید و قرمز و همچنین تولید شیر ارائه و اعلام کرد: شهرستان ساری بالغ بر نه درصد تولید گوشت قرمز استان و بیش از دوازده درصد تولید گوشت سفید و همچنین سیزده درصد تولید جوجه یکروزه استان را تامین می‌نماید.

وی فعالیت‌های اصلاح نژادی بویژه اصلاح‌نژاد دام سنگین و توجه به تلقیح مصنوعی دام سبک و سنگین و بهسازی و نوسازی اماکن دامی و آمیخته‌گری کنترل شده را از اهداف استراتژیک سازمان اعلام نموده و گزارشی از عملکرد این طرح‌ها ارائه کرد. وی همچنین توسعه کشت علوفه و توجه به کشت علوفه هیدروپونیک را در راستای تامین بخشی از نیازهای علوفه‌ای استان مهم قلمداد نمود و در بخش طیور اجرای پروژه بهبود مدیریت مرغ گوشتی و چالش‌ها و مشکلات صنعت طیور را با امعان نظر به ماده ۱۴۹ قانون برنامه پنجساله پنجم(بندج) در راستای حمایت از افزایش تولید پروتئین دام و طیور یادآور شد.

اکبرپور تشکیل زنجیره تولید یا Integration و توجه به اصلاح ساختار واحدهای تولیدی در راستای ارتقاء کیفی سالن‌های مرغداری را در جهت بهبود فرآیند و کاهش هزینه‌های تولید مهم ارزیابی و موفقیت صنعت دام و طیور را در تشکیل زنجیره تولید و مدیریت دام همراه با بهینه سازی سالن‌ها و تاسیسات واحدهای تولیدی برشمرد.

وی در پایان با ارائه اسلایدهای پهنه بندی و تراکم واحدهای طیور با سطوح زیر کشت زمین‌های کشاورزان در مناطق هفت گانه شهرستان ساری گفت: بایستی ضمن حفظ و صیانت از شالیزار‌ها تاکید کرد بر اساس ماده ۵ قانون نظام دامپروری بایستی ضمن حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی بویژه شالیزار‌ها نسبت به تعیین و اولویت بندی منطقه‌ای و سیاستگذاری برای صدور پروانه واحدهای طیور صنعتی برای سازمان نظام مهندسی راهکارهای لازم پیشنهاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز