خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش زنان کارگر مازندران؛

قوانین تبعیض آمیز علیه زنان کارگر باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۲۶

امروز زنان کارگر کشورمان همپای مردان به فعالیت می پردازند در حالی که از مشکلات عدیده ای برای ارتقای کیفیت زندگی خود بهره مند نیستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش زنان کارگر استان مازندران که در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: نقش و جایگاه زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی چه در کشور و سطح بین المللی بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، علی بابایی کارنامی افزود: زنان در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند و همواره دوشادوش مردان در همه مقاطع این حرکت مهم سیاسی، اجتماعی حضوری چشمگیری داشتند.

وی خاطر نشان کرد: امروز زنان کارگر کشورمان همپای مردان به فعالیت می پردازند در حالی که از مشکلات عدیده ای برای ارتقای کیفیت زندگی خود بهره مند نیستند اما در ازای کار برابر با مردان دستمزدهای کمتری می گیرند و از نابرابری اشتغال رنج می برند.

بابایی تصریح نمود: امروز قوانینی که علیه زنان تبعیض آمیز هستند باید اصلاح شود هرچند افکاری در جامعه وجود دارد که برای رفع این نواقص مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه زنان زحمت کش ما هم در عرصه تولید خدمات و هم کانون خانواده فعالانه تلاش می‌کنندیادآور شد: زنان کارگر در تولید، سهم به سزایی دارند و چنین نبوده که در جامعه نوین وارد فضای کار شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در محیط های کاری بین زن و مرد تبعیض قائل می گردد گفت: متاسفانه در گزارشاتی که توسط بازرسان این اداره کل به دستمان می‌رسد می‌بینیم که در محیط‌های کار، استقلال زنان کارگر به اندازه مردان کارگر نیست.

بابایی با بیان اینکه برخی ناملایمتی هایی در حوزه زنان توسط برخی مسئولین انجام می شود، گفت: اگر سهل انگاری یا ناملایمتی به بانوان کارگر می شود این را به حساب نظام نباید بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به قرار دادهای کار سفید امضاء نیز ابراز داشت: این یک مشکل بنیادین در سطح کشور است که امیدواریم با دقت بیشتری پیگیری شود.

بابایی گفت: ارتقاء مراکز علمی کاربردی یکی از الویت های اصلی آموزش عالی می باشد که امید داریم دانشجویان ما از دروس تئوری به سمت دروس عملی و کاربردی روی آورند زیرا امروز متاسفانه خیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاها به صورت تئوریک آموزش می بینند و نمی توانند وارد عرصه کسب و کار شوند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان تصریح نمود: در دولت تدبیر وامید تلاش بر ایجاد شغل برای هر خانواده و ارتقای کیفیت زندگی کارگران به ویژه کارگران زن دارای الویت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز