خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

نباید تنها به روز کارگر و چند شعار در این روز بسنده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۹۸

وحدت در مازندران وجود ندارد زمانی ما مانند سایر استان‌ها برای توسعه وحدت نداشته باشیم نمی‌توانیم از توسعه صحبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با انتقاد از عدم ساماندهی قرار داد کار گفت: مسئولان نسبت به ساماندهی قرار دادکار اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با کارگران استان مازندران اظهار داشت: کارگران بازوی توانمند نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: همه جوامع به کارگران وابسته هستند و باید تلاش کنیم که کارگران به صورت جدی در جامعه مورد تکریم قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش اثر گذار کارگران در سرنگونی حکومت پهلوی خاطر نشان کرد: کارگران و کارفرمایان در دوره دفاع مقدس در کنار نظام اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که حوزه کار استان مازندران وجود دارد، تصریح کرد: داشتن قرار داد مشخص، ساماندهی بیمه کارگران ایجاد امنیت شغلی برای کارگران دغدغه جدی همه متولیان باشد.

طبرسی با اشاره به نگرانی کارگران از بابت نداشتن قرار داد کاری مشخص گفت: این موضوع تنها در روز کارگر به صورت جسته و گریخته اعلام می‌شود و اقدامی برای رفع آن در دستور کار نیست.

وی خواستار رسیدگی قانونی به وضع کارگران در این زمینه شد و گفت: قانون مدونی برای این امر در کشور وجود دارد و عدم اجرایی شدن این قانون باید دغدغه جدی متولیان حوزه کار استان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: قانون برای راحتی انسان‌ها تصویب شد و قانون برای مردم است و مردم برای قانون نیستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به بازدیدی که از واحدهای صنعتی مرکز استان در هفته گذشته داشت، گفت: تنها ۳۰ درصد واحدهای تولیدی اولین شهرک صنعتی مازندران مشغول فعالیت است و دولت نسبت به راه‌اندازی این واحد باید اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم جهادی تاکید کرد: فعالیت اثر گذار اقتصادی همراه با فرهنگ را باید جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی توجه به کارگر در اصل اساسی قرار دارد و باید تلاش کنیم که کارگران توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: نباید تنها به روز کارگر و چند شعار در این روز بسنده کنیم.

این مسئول در ادامه خواستار ایجاد وحدت و همدلی در مازندران شد و گفت: وحدت در مازندران وجود ندارد زمانی ما مانند سایر استان‌ها برای توسعه وحدت نداشته باشیم نمی‌توانیم از توسعه صحبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به امتناع نمایندگان مازندران از حضور در کمسیون کشاورزی مجلس گفت: مازندران استان کشاورزی است و باید در کمسیون کشاورزی مجلس چندین نماینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعد از صحبت‌های که با نمایندگان شد نمایندگان مازندران در کمسیون کشاورزی عضو شدند.

طبرسی خواستار برنامه ریزی برای ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی در استان شد و گفت: به دلیل نبود صنایع مرتبط با کشاورزی بسیاری از محصولات در زمان تولید به دلیل فراوانی از بین می‌رود.

این مسئول در پایان خواستار حمایت از سرمایه‌گذار در استان شد و گفت: با سرمایه‌دار مخالف هستیم ولی باید زمینه ایجاد شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان از بین نرود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز