خبرگزاری کار ایران

همایش تجلیل از کارگران نمونه خدمات شهری و ساختمانی مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۷۹

صبحت برای کارگران بس است و برای رفع مشکلات درمانی، امنیت شغلی و… باید عمل کرد / بجای آنکه پیمانکار کار را انجام دهد، شرکتی با سهامداری کارگران شهرداری تشکیل شود و کار جمع آوری زباله و… با مدیریت کارگران انجام شود.

همزمان با چهارمین روز هفته کارگر همایش تجلیل از کارگران نمونه خدمات شهری و ساختمانی استان مازندران با حضور علی بابایی کارنامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، نائیج‌پور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمعی از کارگران پیش ز ظهر امروز در سالن الغدیر سپاه کربلای استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، نصرالله دریابیگی در این همایش گفت: کارگر در مکتب اسلام نقش خاصی دارد و پیامبر گرامی اسلامی به کارگرن توجه داشته است.

وی از کار به عنوان جوهره حیات انسان‌ها نام برد و گفت: کارگر قلب تپنده جامعه است و کشور به دست توانای کارگران به عزت خواهد رسید.

وی خواستار توجه به مسکن، قوت، درمان، احترام و تکریم کارگران شد و گفت: علیرغم اینکه دولت‌ها در مسائل کارگری پیگیری می‌کردند ولی اگر فرمایشات پیامبرگونه رهبری نبود، قانون مربوطه جاری نمی‌شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران یادآور شد: امروز کارگران شهرداری امنیت شغلی ندارند و خیلی از کارگران به سن پیری رسیدند و هنوز بازنشسته نشدند.

وی یادآور شد: جنگ بین فقر و غنا را بواقع می‌توان در شهرداری‌ها دید و باید به مشکلات کارگران توجه اساسی شود.

دریابیگی خواهان تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارگران شهرداری‌ها شد و گفت: بجای آنکه پیمانکار کار را انجام دهد، شرکتی با سهامداری کارگران شهرداری تشکیل شود و کار جمع آوری زباله و… با مدیریت کارگران انجام شود.

به گفته دریابیگی، رئیس ستاد هفته کارگر، کارگران و انجمن‌های صنفی هستند و افزود: باید برای رفع مشکلات کارگران برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

وی هر روز را روز کارگر دانست و گفت: هر روز باید به مشکلات کارگران توجه کرد و امروز مشکلات معیشیتی سبب شده تا دخل و خرجمان همخوانی نداشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: صبحت برای کارگران بس است و برای رفع مشکلات درمانی، امنیت شغلی و… باید عمل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز