خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

کاهش ۴ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادثکار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۹۳

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۴ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادثکار در سال ۹۲ خبر داد / بیشترین حوادثناشی از کار در بخش ساختمان است / ۹۹ درصد فوتی حوادثکار ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۴ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادثکار در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، علی عباسی، با بیان اینکه ۷۹ نفر در حوادثکار جان خود را از دست دادند گفت: مرگ و میر ناشی از حوادثکار در سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ کاهش ۴ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۸ مرد و یک زن بر اثر حوادثکار در استان جان باختند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با ۳۹ فوتی، برق‌گرفتگی با ۲۱ فوتی و اصابت اجسام سخت ۱۳ فوتی بوده که در رتبه‌های اول تا سوم فوتی بر اثر حوادثکار بودند.

عباسی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد فوتی حوادثکار ایرانی هستند گفت: طی این مدت شهرستان ‌های ساری با ۱۷فوتی(همگی مرد)، آمل با ۱۰ فوتی(همگی مرد) و بابل با ۸ فوتی(همگی مرد) بیشترین و شهرستان‌های سوادکوه، گلوگاه، نکا، رامسر و جویبار هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادثکار را داشتند.

وی با بیان اینکه ۶۶ نفر از فوتی‌های ناشی از حوادثکار متاهل هستند افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۵ نفر و ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۸ نفر و ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ نفر به ترتیب دارای بیشترین فوتی ناشی از حوادثکار هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بیشترین حوادثناشی از کار را در بخش ساختمان دانست و اظهار داشت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارهاو قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادثناشی از کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز