خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور:

جلوی تعرض اراضی سواحل شمالی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۱۹

تعرض سواحل شمالی بیشتر از طریق بخش خصوصی بوده و این امر جلوی ورود عموم مردم و استفاده بهینه از سواحل را گرفته است.

مرتضی میرباقری در نشست ستاد اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا اظهار داشت: برای ساماندهی و برنامه‌ریزی طرح ساماندهی دریای شمال نیاز به بودجه و برنامه ملی بوده و باید سواحل ایران و شمال کشور را به‌عنوان امر ملی دانسته و برای آن برنامه و پشتوانه ملی در نظر گرفت.

به گزارش ایلنا از بابلسر، وی با اشاره به اینکه هر برنامه و پشتوانه ملی باید از مدیریت ملی برخوردار باشد افزود: هدف ما نفی آنچه در گذشته انجام شد نبوده بلکه هدف، رسیدن گام موثر به جلو است باید سعی کنیم جلوی غرق شدن در سواحل کشور را به کمترین حد ممکن برسانیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: در سال جاری متولی ساماندهی طرح دریا شمال کشور به عهده وزارت کشور و در استان‌ها به عهده استانداری است که به‌ زودی ابلاغیه آن ارسال می‌شود.

میرباقری اذعان داشت: اختیارات و اقداماتی که برای آن در نظر گرفته شد چیزی بیش از آنچه در گذشته بوده است و سعی کردیم به صورت مسائل جدی به آن توجه شود. این مسئول با اشاره به اینکه در رابطه با سه استان شمالی تصمیماتی جدی در دولت اتخاذ شد متذکر شد: انتظار داریم مجریان امر مجموع پیشنهادات خود را به صورت برنامه کوتاه مدت با برآورد اعتباری آن به ما اعلام کنند تا در صورت امکان اقدامات لازم انجام گیرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی اظهارداشت: برای افزایش رضایت عمومی مردم در سواحل و اماکن دیگر در گام نخست سعی داریم با فراهم نمودن امکانات اولیه و عمومی به گونه‌ای عمل شود که بتوان نیاز مردم را برآورده کرد. وی خاطرنشان کرد: درباره فعال‌سازی حوزه‌های مختلف و جذب سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی در جایگاه نقش حاکمیت برنامه‌های مدونی در دست اجرا داریم که باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی که در شهرستان بابلسر و این استان وجود دارد به نسبت طرح‌های دیگر استان‌ها بهتر و از وضعیت بهتری برخوردار است گفت: سعی ما پشتیبانی در راستای رفع نیاز‌ها و مشکلات موجود است.

میرباقری از عدم رعایت حریم ۶۰ متری سواحل شمالی از سوی بخش خصوصی انتقاد کرد و اذعان داشت: تعرض سواحل شمالی بیشتر از طریق بخش خصوصی بوده و این امر جلوی ورود عموم مردم و استفاده بهینه از سواحل را گرفته است و ضروری است به صورت جدی تکلیف این امر مشخص شده و اگر نیاز به حمایت و دخالت ملی باشد اقدامات لازم انجام گیرد.

وی افزود: هدف ما درباره بررسی این مشکل جلب رضایت عموم مردم است تا بتوانند از این طرح استفاده کرده و هر امری که در تعارض با این امر باشد جلوگیری می‌شود.

میرباقری از تجهیز سواحل مازندران به قایق نجات خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از استقرار این قایق نجات اثبات امر حمایت مسئولان از مردم است، تا این حس در مردم ایجاد شود که حفاظت و ایجاد شادابی مردم مهم‌ترین دغدغه مسئولان است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: از دیگر اقدامات مهم در این راستا احداثاستخر ساحلی برای روزهای طوفانی و افزایش آمادگی نجات غریق است زیرا وظیفه ما جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز