خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال؛

بهره برداری از پروژه گازرسانی به ۱۸ روستای آمل

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۴۳

مازندران، همزمان با ایام مبارک ماه رجب و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، ۶ روستای بخش مرکزی و ۱۲ روستای بخش دابودشت شهرستان آمل به شبکه گاز متصل شدند.

با حضور فرماندار، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی و منطقه‌ای، پروژه گازرسانی به ۱۸ روستای شهرستان آمل به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، همزمان با ایام مبارک ماه رجب و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، ۶ روستای بخش مرکزی و ۱۲ روستای بخش دابودشت شهرستان آمل به شبکه گاز متصل شدند.

بر پایه این گزارش، «محسن عرب مقصودی» مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جشن پایان گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی آمل که به میزبانی روستای سیاه لش برگزار شد، با بیان اینکه امروز ۶ روستای دهستان پایین خیابان لیتکوه گازدار شدند، افزود: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به این روستا‌ها ۶۶۵ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی با یادآوری این مطلب که که برای گازرسانی به روستاهای ورکاده، نوآباد، تازه آباد، سیاه لش، درکاپی و گلان بخش مرکزی، ۱۹ هزار و ۹۶۹ متر شبکه گذاری انجام شده است، ادامه داد: ۵۹۹ علمک در این ۶ روستا بر روی شبکه گازدار نصب خواهد شد.

عرب مقصودی همچنین اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این ۶ روستا را ۲۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سرانه هر خانوار برای گازرسانی به روستاهای فوق الذکر ۴۱ میلیون ریال می‌باشد.

وی در ادامه در جمع مردم روستاهای دنگپیا و بانصرکلا دهستان دابوی جنوبی بخش دابودشت شهرستان آمل اظهار داشت: امروز مردم ۱۲ روستای ابوالحسن آباد، اسکی محله، بامرکلا، بانصرکلا، تازه آباد، تنهاکلا، دنگپیا، سلطان آباد، شهرکتی، مجید آباد، ممرزکتی و نرگس مرز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد: با گازرسانی به روستاهای مذکور سه هزار و ۳۱۸ نفر در قالب ۹۷۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

عرب مقصودی با بیان اینکه ۸۷۹ انشعاب در این ۱۲ روستا روی شبکه گازدار نصب خواهد شد، افزود: در این روستا‌ها ۲۷ هزار و ۶۴۲ متر شبکه اجرا شده است.

وی هزینه اجرا شده در این روستا‌ها را ۳۸ میلیارد ریال دانست و گفت: سرانه هر خانوار برای گازرسانی به ۱۲ روستای بخش دابودشت دهستان دابوی جنوبی ۳۹ میلیون ریال است.

عرب مقصودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکهزار و ۹۱۳ روستا از مجموع دو هزار و ۹۲۱ روستای مازندران قابل گازرسانی هستند، ادامه داد: تا امروز یکهزار ۵۴۳ روستا از این تعداد گازرسانی شده‌اند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۷۹ درصدی روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی افزود: در حال حاضر پیمانکار در ۲۱۰ روستای مازندران در حال عملیات اجرایی است.

عرب مقصودی ۱۶۶ روستا از مجموع ۲۶۵ روستای قابل گازرسانی آمل را گازدار دانست و گفت: برای شهرستان آمل از دو مسیر خط تقویتی تعریف و بیش از ۹۰ درصد از پروژه این خط انجام گرفته است که می‌تواند در شرایط سخت زمستان بسیار کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از این خطوط تقویتی ۲۷ کیلیومتری، ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که انشاا… تا تابستان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز