خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد:

توسط صندوق توسعه ملی، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانکها قرارگرفت

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۰۲

باید از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه استفاده کنیم، دولت بیشتر وظیفه سیاست گذاری و حمایت را بر عهده دارد / بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی در اختیار بانکها قرار گرفت تا در زمینه سرمایه گذاری به کارگیری شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بودجه تخصیص داده شده به استان تحول چشم گیری در مازندران ایجاد نخواهد کرد، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه استفاده کنیم، دولت بیشتر وظیفه سیاست گذاری و حمایت را بر عهده دارد.

به گزارش ابلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری مازندران بیان داشت: فرمانداران باید از بودجه شهرستان خود به نحو مطلوبی بهره برداری کنند.

وی افزود: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی در اختیار بانکها قرار گرفت تا در زمینه سرمایه گذاری به کارگیری شود.

فلاح تصریح کرد: اگر بخواهیم تنها با استفاده از بودجه دولتی برنامه ها را پیش ببریم سالها زمان می برد، پس باید از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده را بعمل آوریم.

رییس شورای اداری استان با تاکید بر اینکه باید به سرمایه گذار احترام کنیم، اذعان داشت: همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند تا بستر لازم را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در استان فراهم کنند.

وی وضعیت مازندران در زمینه مدیریت پسماند را رضایت بخش ندانست و گفت: خوشبختانه با مساعدت معاون برنامه ریزی رییس جمهور، بودجه لازم برای مدیریت زباله در همه استان تامین شده است.

فلاح ادامه داد: فرمانداران می بایست با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، پروژه های هر شهرستان را در زمینه مدیریت پسماند تعریف کرده و از این فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را بعمل آورند.

استاندار مازندران هم چنین از انعقاد قرارداد با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای تصفیه شیرابه های زباله در استان خبر داد.
نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با وزارت راه و شهرسازی، هم اکنون طرح برقی کردن راه آهن مازندران در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی با انتقاد از تغییر کاربری بی رویه اراضی استان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲ هزار پرونده در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل شده که ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد منجر به صدور رای گردیده اما متاسفانه تنها ۵۰۰ مورد اجرای حکم صورت گرفته است.

فلاح با اشاره به اینکه در سالهای گذشته در این زمینه قصور صورت گرفته، بیان نمود: قراردادی با سازمان نظام مهندسی کشور منعقد شده تا مناطقی از مازندران که امکان ساخت و ساز در آن وجود دارد شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه در موضوع تغییر کاربری اراضی، تنها خط قرمز ما قانون است، اظهار داشت: تصمیمات و احکام دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان می بایست بی چون و چرا اجرا شود.

استاندار مازندران با اشاره به اولویت برنامه های فرهنگی، تصریح کرد: همان میزان که مدیر اجرایی هستیم به همان اندازه در حوزه فرهنگی نیز مسوولیت داریم.

وی با اشاره به اینکه هرگز نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم، گفت: مردم استان و بویژه جوانان در مسائل مذهبی و فرهنگی حضور فعالی دارند که می بایست با برنامه ریزی اصولی از این ظرفیت استفاده بهینه بکنیم.

فلاح نقش روابط عمومی ها و رسانه ها را در ترویج مسائل فرهنگی موثر دانست و افزود: قبول داریم که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند اما هرگز نباید مسائل فرهنگی تحت الشعاع مشکلات اقتصادی قرار گیرد.

وی از آغاز طرح های دریا از ۱۷ خردادماه در مازندران خبر داد و گفت: امیدواریم امسال شاهد مرگ هم وطنانمان در سواحل دریای مازندران نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز