خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

۴۳ هزار نوآموز مازندرانی سنجش سلامت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۹۳

امسال ۳۴ پایگاه در مازندران خدمات سنجش سلامت دانش‌آموزان اول ابتدایی را انجام می‌دهند. / سنجش سلامت نوآموزان مازندرانی تا ۳۱ شهریور انجام می‌شود.

سنجش سلامت نوآموزان مازندرانی تا ۳۱ شهریور انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، سید شمس الله حسینی گفت: ۴۳ هزار نوآموز مازندرانی زیرپوشش طرح سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به این که از اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول در مازندران بیان داشت: طرح سنجش سلامت با همکاری آموزش و پرورش و بهداشت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان اول دبستان در مازندران اجرا شد، اظهار داشت: امسال ۳۴ پایگاه در مازندران خدمات سنجش سلامت دانش‌آموزان اول ابتدایی را انجام می‌دهند.

حسینی با اعلام این که خانواده‌ها در هنگام ثبت‌نام فرزندان خود فرم لازم سنجش سلامت را تحویل و برای نوبت‌گیری به مراکز سنجش مراجعه می‌کنند، افزود: برآورد شد امسال ۴۳ هزار دانش‌آموز لازم‌ پایه اول ابتدایی در مازندران زیرپوشش سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل دو مرحله می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، اندازه‌گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران ادامه داد: در مرحله دوم، معاینه بالینی و تخصصی بر اساس ضرورت نوآموز برای بررسی دقیق‌تر اجرا می‌‌شود.

به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت به صورت متمرکز انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت نوآموزان مازندرانی تا ۳۱ شهریور انجام می‌شود، یادآور شد: نوآموزانی واجد شرایط سنجش سلامت هستند که شش سالشان به طور کامل تمام شده باشد.

حسینی با اعلام اینکه پوشش ۱۰۰درصدی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را برای خدمات سنجش سلامت در نظر داریم، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها قبل از مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت فضای خانه را برای دانش‌آموزان امن نگه‌دارند تا نوآموزان در آرامش کامل جسمی و روحی به سئوالات پاسخ‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی اذعان داشت: برای انجام سنجش سلامت از هر نوآموز مبلغ ۱۰۰ هزار ریال دریافت می‌‌شود همچنین در طراحی سئوالات امسال به جای ۴۵ سوال، ۵۵ سوال از دانش‌آموزان پرسیده می‌‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز