خبرگزاری کار ایران

مسعود رایگان:

بدون توسعه کار فرهنگی، هیچ مقوله دیگری اصلاح نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۸۷

بدون توجه به تئا‌تر، سینما و ادبیات نمی‌توان مشارکت فرهنگی را توسعه داد و بدون توسعه کار فرهنگی هیچ مقوله دیگری اصلاح نمی‌شود.

مسعود رایگان بازیگر سینمای ایران معتقد است که امروز باید سوال جدی این باشد که چرا مردم برنامه‌های آن سوی مرز‌ها را نگاه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود رایگان که در اولین روز گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران در شهر ساری سخن می‌گفت با اشاره به اینکه سینما نقش مهمی در توجه مردم به جاذبه‌های گردشگری دارد افزود: به طور مثال، زمانیکه فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک» ساخته شد بسیاری بعد از دیدن این فیلم به علم نجوم و یا سفر به کویر علاقه پیدا کردند.

وی در ادامه افزود: کشور ما جذابیت‌های زیادی دارد از طرفی دیگر ما تنها کشوری هستیم که در آن از شمال تا جنوب چهار فصل مختلف را داریم و می‌توانیم از این موقعیت استفاده کنیم.

رایگان در ادامه گفت: اگر مدیریت صحیحی در زمینه حضور هنرمندان در صنعت گردشگری وجود داشته باشد و از طرف دیگر ما در این صنعت از کاردان‌ها استفاده کنیم می‌توانیم موفق باشیم.
وی افزود: مخاطب به خوبی یک اثر خوب را تشخیص می‌دهد و ما اگر به شعور مخاطب احترام بگذاریم به خوبی می‌توانیم به وسعت صنعت گردشگری کمک کنیم زیرا تاثیرگذاری فیلم خوب بر مخاطب بسیار زیاد است.

رایگان با اشاره به هجمه همه جانبه برنامه‌های ماهواره به ایران گفت: امروز باید بپرسیم که چرا مردم سریال‌های ضعیف شبکه‌های ماهواره‌ای به خصوص سریال‌های ترکیه‌ای را نگاه می‌کنند؟
وی نقش رسانه‌ها به خصوص تلویزیون را در اصلاح فرهنگ عمومی و رفتاری مهم دانست و افزود: به طور مثال، در دوره‌ای مردم کمتر از کمربند ایمنی در اتومبیل استفاده می‌کردند اما با تولید و پخش انیمیشن‌هایی که به عوارض نبستن کمربند ایمنی اتومبیل می‌پرداخت امروز شاهد هستیم که بخش اعظمی از مردم از کمربند استفاده می‌کنند.

رایگان همچنین بعد از بازدید از خانه فرهنگ ساری گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها در سراسر کشور که به نوعی بزرگ‌ترین وظیفه است توسعه کارهای فرهنگی است.
وی ادامه داد: به جز توجه به تئا‌تر، سینما و ادبیات نمی‌توان مشارکت فرهنگی را توسعه داد و بدون توسعه کار فرهنگی هیچ مقوله دیگری اصلاح نمی‌شود.

گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران که با همکاری خانه سینما و سازمان میراثفرهنگی استان مازندران برگزار می‌شود از پنجم خردادماه آغاز و تا هفتم خردادماه ادامه دارد.

در این مراسم روسای ۲۹ صنف خانه سینما و سینماگرانی همچون محمد مهدی عسگرپور، سیروس الوند، همایون اسعدیان، سیامک شایقی، لاله اسکندری، رویا تیموریان، نادر مقدس، محمدعلی سجادی، جمشید گرگین، مسعود رایگان، محمدرضاسکوت، نازنین مفخم حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز