خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران:

ذخیره قطعی معادن مازندران بیش از ۷۱۲ میلیون تن است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۵۳

از این تعداد ۱۱۵ معدن فعال و ۳۱ معدن اعتبار پروانه بهر برداری آنها منقضی شده و تعداد ۳۶ معدن به دلایل مختلف پیشنهاد سلب صلاحیت آنها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه گردیده است.

معادن موجود در استان با ۶۸۱۷۷۴ میلیون ریال سرمایه گذاری ۳۵۹۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا از ساری، دکتر محمد محمدپور عمران با بیان این مطلب اظهار داشت: کل ذخیره قطعی معادن موجود در استان ماندران بیش از ۷۱۲ میلیون تن و با استخراج اسمی ۱۶ میلیون تن می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران در ادامه افزود: مازندران دارای ۱۷۳ مورد معدن خصوصی، ۴۴ مورد تعاونی و ۲ مورد دولتی می باشد.

متحمدپور عمران با اشاره به تنوع معدنی استان گفت، از نظر تعداد، معادن استان مازندران دارای ۱۲۰ معدن سنگ آهک، لاشه و واریزه کوهی، ۵۰ معدن ذغال سنگ(کک شویی و حرارتی) و ۱۳ معدن فلورین و باریت، ۱۲ معدن سنگ تزئینی، ۹ معدن پوکه معدنی و پوزولانی، ۸ معدن سیلیس، ۴ معدن گچ و ۳ معدن سرب و روی می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ماده معدنی صادراتی استان فلورین می باشد اظهار داشت: در سال ۹۲ میزان صادرات انجام شده ۱۰۸۳ تن به کشورهای ترکیه و ترکمستان به ارزش ۲۷۲۳۳۰ دلار می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران در ادامه با اشاره به ۲۲۲ فقره پروانه بهره برداری صادره برای مواد معدنی در استان مازندران گفت: از این تعداد ۱۱۵ معدن فعال و ۳۱ معدن اعتبار پروانه بهر برداری آنها منقضی شده و تعداد ۳۶ معدن به دلایل مختلف پیشنهاد سلب صلاحیت آنها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه گردیده است.

وی افزود، تعداد ۲۲ معدن نیز پس از طی مراحل اداری و کسب مجوز از شورای عالی معادن سلب صلاحیت گردید و ۱۸ فقره دیگر نیز بصورت غیر فعال، نیمه فعال و یا در حال تجهیز می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز