خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران:

کردستان عراق علاقه‌مند به گردشگری سلامت در مازندران است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۵۹۹

در کردستان عراق، تفاوتی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قائل نبوده و علاقه‌مند به گردشگری سلامت در مازندران هستند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران، گفت: در کردستان عراق، تفاوتی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قائل نبوده و علاقه‌مند به گردشگری سلامت در مازندران هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، علی احسانی به همراه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه فعالان اقتصادی در سلیمانیه عراق، اظهار داشت: مازندران توانایی صادرات بیشتر به کشورهای همسایه را دارد.

وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم، تعاملات خوبی با دنیا صورت گرفته است، افزود: در همین زمینه مازندران هم با برگزاری نمایشگاه در سلیمانیه عراق در نظر دارد با تامین نیازهای کشورهای همسایه، توسعه صادرات را رونق بخشد.

احسانی با بیان اینکه تحقق این اراده سیاسی دولت، نیازمند فعالیت دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است، ادامه داد: در این نمایشگاه هم ۱۱۰ واحد اقتصادی حضور یافتند که ۶۰ واحد از مازندران و ۵۰ واحد از سایر استان‌ها بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه اقلیم کردستان عراق، منطقه امنی است و تعاملات خوبی با دنیا شروع کرده است، گفت: جاذبه‌های سرمایه‌گذاری کردستان عراق بالا بوده و این منطقه به ثبات سیاسی رسیده است.

وی با بیان اینکه همزیستی مسالمت‌آمیزی بین فرهنگ‌ها و زمینه توسعه و صادرات بین مازندران و کردستان عراق فراهم آمده است، خاطرنشان کرد: در کردستان عراق، تفاوتی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قائل نبوده و علاقه‌مند به گردشگری سلامت ما هستند.

احسانی یادآور شد: مسئولان کردستان عراق بر توسعه روابط تاکید دارند و بار‌ها از جمهوری اسلامی به نیکی یاد کردند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران با اشاره به اینکه بهتر است بتوانیم نمایشگاه اختصاصی برگزار کنیم، افزود: سامانه پایانه‌های صادرات ما در مرز‌ها ضعیف است و باید تقویت شود.

وی گفت: گمرکات ما با مشکلاتی مواجه هستند و باید از حالت سنتی خارج شوند.

احسانی درباره صادرات محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه منعی در صادرات برنج وجود ندارد، اظهار داشت: سیاست‌های کلان کشور در صادرات محصولات کشاورزی را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی درباره حضور مسئولان دستگاه‌های اداری در این سفر، گفت: کمترین شکل حضور افراد از دستگاه‌های اداری در این سفر را داشتیم تا کمترین هزینه را داشته باشیم.

احسانی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان، خاطرنشان کرد: در فکر توسعه فرودگاه هستیم.

وی با تاکید بر رضایتمندی از فعالیت نمایشگاه فعالان اقتصادی در اقلیم کردستان عراق، ادامه داد: در برگزاری این نمایشگاه به اتاق بازرگانی مازندران نمره بیست می‌دهم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز