خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خبرداد:

توزیع بودجه ۱۴۰ میلیاردی دولت به مصدومان دکل بند گلوگاه

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۶۴

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر ضرورت تشکیل شرکت تعاونی دکل بندان گلوگاه از توزیع بودجه ۱۴۰ میلیاردی دولت به مصدومان این صنعت خبر داد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر ضرورت تشکیل شرکت تعاونی دکل بندان گلوگاه از توزیع بودجه ۱۴۰ میلیاردی دولت به مصدومان این صنعت خبر داد.

به گزارش ایلنا از گلوگاه، احمدعلی مقیمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت ۱۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت به مصدومان و خانواده های فوت شدگان حرفه دکل بندی این شهرستان اختصاص داد که این مبلغ با نظارت دستگاه های مرتبط و بر اساس درصد مصدومیت ها به این افراد پرداخت شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: شناسایی افراد و خانواده های واجد شرایط دریافت خسارت با حضور پزشکان معتمد و نمایندگان دکل بندان انجام شد و این مبلغ با نظارت بهزیستی به حساب آن ها واریز شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این مبلغ در حال حاضر از طرف این افراد قابل برداشت نیست اما سود تعلق گرفته به این مبالغ توسط صاحبان حساب دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارگیری های انجام شده خانواده ۱۵۰ دکل بند فوت شده و حدود ۶۰۰ مصدوم این صنعت، مشمول دریافت خسارت شدند و بر اساس درجه بندی های صورت گرفته، مبالغی را دریافت کردند.

مقیمی گفت: دکل بندی، حرفه ای بسیار سخت و خطرناک است و جوانان گلوگاهی به دلیل نداشتن شغل مناسب مجبور به انجام آن در مناطق بسیار سخت استان های کشور هستند.

وی بیان کرد: درآمد اصلی دکل بندی به حساب پیمانکار واریز می شود و کارگران این شغل نصیبی جز حوادثتلخ منجر به فوت و معلولیت ندارند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلاتی که همواره دکل بندان با آن رو به رو هستند، سهل انگاری های فراوان پیمانکاران در فراهم کردن شرایط ایمنی کامل و بیمه نکردن کارگران است که تشکیل تعاونی و یا اتحادیه می تواند این مشکل را برای همیشه برطرف کند.

این نماینده مجلس گفت: به دلیل تبحر فراوان دکل بندان گلوگاهی بسیاری از آنان حتی برای نصب دکل های برق به خارج از کشور اعزام می شوند، اما همچنان در حسرت دریافت حداقل حقوق و خدمات بیمه ای هستند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران افزود: پیش از این قرار بود این مبلغ فقط میان خانواده ۶۸ درگذشته دکل بندی توزیع شود اما با همفکری مسوولان شهرستانی و استانی، مصدومان این شغل نیز از این کمک بلاعوض بهره مند شدند.

شغل دکل بند، نصب دکل های بزرگ انتقال برق است و به همین دلیل دکل بندها به طور معمول در خارج از محدوده شهری و مسکونی فعالیت دارند. دکل بندی تا اواخر سال ۹۱ در قوانین و مقررات کشور در تمامی بخش ها شغل محسوب نمی شد یعنی نه تنها به صورت مشخص در فهرست مشاغل تعریف شده سازمان تامین اجتماعی قرار نداشت، بلکه به عنوان شغل آزاد نیز شناخته نمی شد.

به رغم تلفاتی که شغل دکل بندی تاکنون در پی داشته ولی همچنان بر اساس گزارش های رسمی حدود ۱۲۰ دکل بند گلوگاهی در نقاط مختلف کشور مشغول فعالیت در این شغل هستند. دکل بندی به نوعی شغل اختصاصی گلوگاهی ها محسوب می شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز