خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید بیش از ۹۰ هزار تن جو در زمین‌های کشاورزی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۷۱

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی تولید بیش از۹۰ هزار تن دانه جو در زمین‌های کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی تولید بیش از نود هزار تن دانه جو در زمین‌های کشاورزی استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، عزیزاله شهیدی فر طی سخنانی در جلسه خرید جو مازاد بر مصرف استان مازندران که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از سطوح کاشت ابلاغی بالغ بر پنجاه هزار و نهصد هکتار جو استان مازندران در سال جاری زراعی جاری(۹۳ - ۹۲)، بالغ بر نود هزار تن محصول جو استحصال شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری بین بیست تا سی هزار تن جو توسط مراکز خرید استان از کشاورزان خریداری شود افزود: در حال حاضر چهار مرکز خرید در استان شامل انبار ساری، انبار و سیلوی کارخانه آرد لالا کیاسر در شهر کیاسر شهرستان ساری، انبار شهید رجایی شیرگاه(برنجستانک) و انبار سیلوی جویبار دائر شده است.

شهیدی فر در ادامه افزود: در این جلسه مقرر شد مراکز خرید جو از پنجم خرداد ماه در مناطق جلگه ای بازگشایی و اقدام به خرید نمایند و مراکز کوهستانی و میان‌بند نیز هر چه سریعتر نسبت به بازگشایی اقدام کنند، همچنین مقرر شد تأمین نقدینگی برابر با میزان تولید، جهت افزایش خرید از کشاورزان توسط شرکت پشتیبانی امور دام مهیا شده و در مکان هایی که امکان خرید توسط شرکت نبوده مباشران و نمایندگان خرید شرکت، حضور فعال داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز