خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خبرداد:

پوشش بیش از ۶۲ هزار مددجو توسط کمیته امداد امام خمینی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۶۳۹

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران از پوشش بیش از ۶۲ هزار مددجو توسط کمیته امداد امام خمینی مازندران خبرداد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شود، گفت: مازندران به لحاظ دریافت زکات رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، تیمور طهماسب‌پور در جلسه ستاد زکات که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران برگزار شد، گفت: میزان دریافت زکات در مازندران نسبت به سال‌های شروع این طرح از رشد مناسبی برخوردار است.

وی بیان داشت: در نخستین سال شروع جمع‌آوری زکات در استان که از سال ۸۷ در دستور کار قرار گرفت، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع‌آوری شد و میزان دریافتی زکات در سال ۹۱ نیز به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به اینکه غالب کشاورزی مازندران طوری است که زکات واجب به آن تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای دریافت زکات در استان جمع‌آوری زکات حمایتی را در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: وجوه حاصل از جمع‌آوری زکات حمایتی برای نیازهای جامعه هزینه می‌شود و این امر یکی از محسنات خوب این زکات است.

این مسئول یادآور شد: ۱۵ میلیارد تومان از وجوه حاصل از جمع‌‌آوری زکات در اختیار مددجویان قرار گرفت
و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای اجرای ۱۲۲ پروژه عمرانی مربوط به مددجویان هزینه شد.

طهماسب‌پور با بیان اینکه سال گذشته وجوه دریافتی حاصل از زکات برای احداثو بهسازی ۷۹ مسجد، ۲۴ حسینه، چهار امامزاده و چهار خانه عالم هزینه شد، افزود: بخشی از وجوه حاصل از جمع‌آوری زکات برای تامین جهیزیه نوعروسان مددجوی کمیته امداد امام خمینی مازندران هزینه شد.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از وجوه جمع‌آوری شده حاصل از دریافت زکات نیز برای احداثو تعمیر
یک‌هزار و ۲۰۰ سرویس بهداشتی در مناطق محروم اختصاص یافت که بخشی از اجرای این پروژه‌ها نیز شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی مازندران بیش از ۶۲ هزار مددجو را زیر پوشش دارد که هشت هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی استان فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند که در تلاش هستیم سال‌جاری یک‌هزار و ۲۰۰ سرویس بهداشتی و حمام برای مددجویان این نهاد ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در پایان از افتتاح بیستمین مرکز نیکوکاری در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که خدمات کمیته امداد امام خمینی برون‌سپاری شود و مردم متولی خدمات به همنوعان خود باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز