خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران دراجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، عنوان کرد:

ضرورت همکاری کشورهای ساحلی به منظور حفظ امنیت در دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۸۲

سی و هفتمین اجلاس گروه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای ساحلی، صبح امروز در رامسر آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت

استاندار مازندران گفت: ملت های ساحلی خزر تنها صاحبان واقعی این دریا هستند و اراده سیاسی رهبران پنج کشور ساحلی دریای خزر بر صلح، دوستی، توسعه پایدار و همکاری متقابل استوار است.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در سی و هفتمین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در رامسر، بیان داشت: ملت های ساحلی منتظر به ثمر نشستن گفت و گوهای جاری بین دولت های خود در باره وضعیت حقوقی بزرگ ترین دریاچه جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت های حاشیه خزر با اتکا به سابقه تمدنی و فرهنگی و علائق مشترک با هم گره خورده اند، خاطر نشان ساخت: این همبستگی از جلوه های ثبات، صلح، امنیت و حیات این کشورهاست.

استاندار مازندران از دریای خزر به عنوان دریایی با موقعیت بی مانند و داشته های تحسین برانگیز یاد کرد و گفت: دریای خزر فرصت بی نظیری از ثروت، رفاه و آرامش را نه تنها برای ساحل نشینان، بلکه برای تمامی شهروندان کشورهای ساحلی به ارمغان آورده است.

فلاح ادامه داد: اگر همکاری ها میان کشورهای منطقه با مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی بلند مدت همراه شود و در کنار آن سازمان همکاری های اقتصادی شکل بگیرد، می تواند کشورهای حاشیه خزر را به الگویی در منطقه و جهان تبدیل کند.

استاندار مازندران به اهمیت توسعه امکانات حمل و نقل دریایی، زمینی، هوایی و ریلی در حاشیه دریای خزر اشاره کرد و یاد آور شد: با گسترش این امکانات توسعه همکاری های اقتصادی همسایگان خزر میسر می شود.

وی افزود: فرصت های تعامل تجاری و تبادل اطلاعات بین اتاق های بازرگانی، می تواند ایده دریای خزر به عنوان دریای دوستی را پر رنگ تر از گذشته کند.

استاندار مازندران بر ضرورت همکاری جنبی کشورهای ساحلی به منظور تثبیت و حفظ امنیت در این دریا تاکید کرد و گفت: هدف از همکاری، جلوگیری از رقابت های نظامی دردریا و مقابله با خطر بیگانگان خواهد بود.

وی حفظ محیط زیست دریای خزر را با توجه به اهمیت و حساسیت زیست بوم آن که به مرحله شکنندگی رسیده، ضروری دانست و افزود: همکاری های سازنده کشورهای حاشیه این دریا می تواند در حفاظت از محیط زیست خزر راهگشا باشد.

فلاح ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از فضای مثبت و جدید حل و فصل مسائل دریای خزر، اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون بتواند مسائل و مشکلات رژیم حقوقی این دریا را برطرف کند.

سی و هفتمین اجلاس گروه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای ساحلی که نمایندگان ویژه این کشورها هم محسوب می شوند، صبح امروز در محل هتل قدیم رامسر آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز