خبرگزاری کار ایران

بزرگترین تولید کننده کود ورمی کپوست:

آرامش را به زمین برگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۳۰

این کود باعثافزایش ۲۰ الی ۷۰ درصدی حجم و تعداد محصولات کشاورزی و باعثایجاد حالت اسفنجی در نگهداری آب می شود و مدفوع این کرم بعنوان یکی از ویژه ترین تغذیه برای ماهییان مصرف می شود.

بزرگترین تولید کننده کود ورمی کمپوست در ایران از پرورش موجودی که ۷۰ درصد زباله ی تولیدی شهروندان را می خورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " خسرو سلجوقی " در نشست آموزشی دهیاران که با حضور مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد با بیان اینکه بزرگترین معضل امروز کشور و بویژه استان مازندران دفن زباله هاست افزود: پرورش انواع کرمهای کمپوست ساز که در ایران ۷۰ درصد و در اروپا ۳۰ درصد زباله ها را می خورد بسیار مورد توجه قرارگرفته است و راهی است تا آرامش را دوباره به زمین برگردانیم.

وی ادامه داد: کرم خاکی آیزینیا فوتیدا(کرم قرمز خاکی حلقوی بارانی) و آیزینیا آندری از این دسته کرمهای کمپوست ساز هستند که در ایران وجود دارند و پرورش داده می شوند.

این مدرس دانشگاه از مصارف این کرم به استفاده بعنوان خوراک دام و طیور و آبزیان، مواد اولیه آرایشی و بهداشتی، مواد اولیه داروسازی و مصارف پروتئینی بعنوان غذای انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: تنوع ویتامین، داشتن ۵ نوع آنزیم کمیاب از جمله متالئوتیونین(آنزیمی که فلزات را می خورد) از خواص این کرم می باشد.

سلجوقی افزود: از ۲۱ اسید آمینه ای که بشر کشف کرد، ۱۸ عدد در بدن این مخلوق خدا وجود دارد که کشور انگلیس سالهاست برای پالایش زمین های کشاورزی از این کرمها به کشاورزان می دهد تا زمین ها را دوباره احیا کنند.

بزرگترین تولید کننده ورمی کمپوست در ادامه از خواص این کود گفت و اظهار داشت: این کودها بدون بو هستند و علف هرز در آنها نمی روید و همچنین محصول تولید شده از این کود فاقد مواد شیمیایی است.

وی افزود: این کود باعثافزایش ۲۰ الی ۷۰ درصدی حجم و تعداد محصولات کشاورزی و باعثایجاد حالت اسفنجی در نگهداری آب می شود و مدفوع این کرم بعنوان یکی از ویژه ترین تغذیه برای ماهییان مصرف می شود.

سلجوقی فضای مناسب برای رشد کرم را رطوبت ۶۰ درصدی و دمای ۲۰ الی ۲۲ درجه ای عنوان کرد و گفت: این جاندار ۱ تا ۳ برابر وزن خود غذا می خورد که این امر بسیار قابل توجه می باشد زیرا غذای این کرم زباله است.

وی از مسئولین خواست تا با فرهنگ سازی و برگزاری کارگاههای آموزشی پرورش این کرم در بین مردم نهادینه کنند زیرا بهترین روش برای استفاده بهینه از زباله هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز